שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סוף לערעורים של עברייני מהירות: אמינות אקדחי הלייזר תאושר על ידי תקן ישראלי

חדשות

סוף לערעורים של עברייני מהירות: אמינות אקדחי הלייזר תאושר על ידי תקן ישראלי, צילום: צילום: Avi69
סוף לערעורים של עברייני מהירות: אמינות אקדחי הלייזר תאושר על ידי תקן ישראלי
16/01/2013, ליאור שדמי שפיצר

מאז הוכנס מד מהירות הלייזר לשימוש לפני עשרים שנה לא הוגדר תקן ישראלי לתפעולו, דבר שפתח פרצה לזיכוי עברייני מהירות מטעמים טכניים והכביד על עבודת בתי הדין לתעבורה

תו תקן חדש שיזמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ישים סוף לערעורים בשאלת מהימנותו של אקדח הלייזר. תקן ישראלי 5140 חלק 2.1 (2012), "דרישות מינימום עבור אמצעים לגילוי ותיעוד של עבירות תנועה: מכשיר אכיפה מאויש – מכשיר מדידת מהירות באמצעות טכנולוגיית לייזר", קובע את אמינותם של מכשירי מד מהירות לייזר (ממל"ז). את התקן יזמה הרשות במטרה להקשות על זיכויים של עברייני מהירות המערערים על מהימנות המדידה של המכשיר.

מד מהירות הלייזר מודד את מהירות הרכב על ידי שליחת קרן לייזר לעבר הרכב. מהירות הרכב נמדדת באמצעות חישוב ההפרש בין פרק הזמן שלוקח לקרן הלייזר להגיע למטרה (לרכב) לעומת הזמן שלוקח לה לחזור אל המכשיר.

מאז הוכנס המכשיר לשימוש לפני עשרים שנה לא הוגדר תקן ישראלי לתפעולו. מצב זה פתח פרצה לערעור על אמינות המכשיר והכביד על עבודת בתי הדין לתעבורה. התקינה החדשה תקל על עבודת בית המשפט ותספק אמות מידה חד-משמעיות לקביעת מהימנות דו"חות המהירות. כמו כן, יסייע המכשיר למנוע מקרים בהם נאשמים בעבירות מהירות מופרזת מזוכים מטיעונים טכניים.

התקן החדש קובע כי רמת הדיוק של המכשיר תהיה 3 קמ"ש כאשר מהירות הרכב קטנה מ- 100 קמ"ש, ו-3% מהמהירות הנמדדת במהירות גבוהה מ-100 קמ"ש. המכשירים יחויבו במגוון רחב של בדיקות קפדניות, הן במעבדה והן בשטח.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:57
קומיט וכל טופס במתנה