שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש אסר שידור תחקיר "עובדה" על שמעון קופר המואשם ברצח אשתו השלישית

חדשות

ביהמ"ש אסר שידור תחקיר "עובדה" על שמעון קופר המואשם ברצח אשתו השלישית, צילום: צילום: יח"צ
ביהמ"ש אסר שידור תחקיר "עובדה" על שמעון קופר המואשם ברצח אשתו השלישית
15/01/2013, עו"ד אנה נודל

קופר מואשם ברצח אשתו ג'ני באמצעות חומר אותו קיבל מהמאהבת שלו, שעבדה כרופאה מרדימה בבית חולים. ביהמ"ש: שידור התחקיר טרם המשפט עלול להשפיע על השופט והעדים בתיק

שעות ספורות לפני שידור תחקיר "עובדה" על שמעון קופר, המואשם ברצח אשתו השלישית, אסר אתמול (ב') בית המשפט המחוזי בתל אביב על שידור התוכנית.

השופט גדעון גינת החליט לתת צו מניעה שיאסור על שידור התחקיר וקבע כי "אין מחלוקת שהתוכנית תציג ראיונות נרחבים עם עדי תביעה מרכזיים כנגד המבקש, ולא רק חלקים מחומר החקירה המצוי כיום בידי התביעה. הבאת דברים אלה בתוכנית טלוויזיה, קודם למשפט, עלולה להשפיע לא רק על שופט הדן בהליך, אלא גם על עדים אחרים". ההחלטה התקבלה בעקבות בקשתו של קופר שהוגשה לבית המשפט בסוף השבוע שעבר.

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד שמעון קופר בן ה-51, המואשם ברצח אשתו השלישית, ג'ני מור-חיים. קופר פגש את מור-חיים בשנת 1999 ועבר להתגורר יחד עם שני ילדיו בביתה של ג'ני ובנותיה בקיבוץ אייל. במקביל, הכיר קופר באמצעות שדכנית את ד"ר מריה זקוטסקי, רופאה מרדימה בבית חולים מאיר וניהל גם איתה מערכת יחסים זוגית. לפי כתב האישום, החל משנת 2007 החל קופר לנקוט בהליכים משפטיים שונים כדי להבטיח את זכויותיו בנכסיה של ג'ני.

לטענת התביעה, קופר הזריק לג'ני כמות קטלנית של חומר אותו קיבל מזקוטסקי, לאחר ששכנע אותה כי הוא זקוק לחומר כדי לבצע משימה סודית בשליחות כוחות הביטחון. קופר ביקש לברר עם זקוטסקי האם קיים חומר קטלני שלא נגלה בבדיקה טוקסיקולוגית. הוא סיפר לה שעליו לרצוח אדם כבן חמישים הסובל מעודף משקל – תיאור המתאים לג'ני. זקוטסקי הסכימה לסייע לו וגנבה את החומר מבית החולים בו עבדה. 

התחקיר של "עובדה" כלל ראיונות עם עדי תביעה, בהם ד"ר זקוטסקי ונשים אחרות שעמן ניהל קופר קשרים בעבר. השופט ציין כי עובדה תוכל לפנות לבית המשפט לשינוי צו המניעה עם התקדמות ההליך הפלילי או שינוי בנסיבות.

 

(ה"פ 19664-01-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:161
קומיט וכל טופס במתנה