שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בית המשפט לערעורים במצרים יקיים משפט חוזר לנשיא לשעבר חוסני מובארק

חדשות

בית המשפט לערעורים במצרים יקיים משפט חוזר לנשיא לשעבר חוסני מובארק, צילום: צילום: VOA TV
בית המשפט לערעורים במצרים יקיים משפט חוזר לנשיא לשעבר חוסני מובארק
13/01/2013, עו"ד אנה נודל

על מובארק נגזר מאסר עולם בשל אחריותו לדיכוי האלים של ההפגנות נגדו בכיכר תחריר, שבמהלכן נהרגו כ-900 מפגינים. משפטים חוזרים יתקיימו גם לבניו של הנשיא לשעבר

בית המשפט לערעורים של מצרים קיבל היום (א') את הערעור של הנשיא לשעבר חוסני מובארק ושר הפנים לשעבר חביב אל-עאדלי והכריז על קיום משפט חוזר בעניינם.

מובארק ואל-עאדלי הורשעו בקיץ האחרון בדיכוי ההפגנות בכיכר תחריר, שבמהלכן נהרגו כ-900 מפגינים. על השניים הוטל עונש של מאסר עולם.

מובראק הואשם גם בכמה סעיפי שחיתות, אך זוכה מאישומים אלה. למרות ההחלטה לקיים משפט חוזר מובארק לא שוחרר מהמעצר. התביעה המצרית ביקשה לעצור את הנשיא לשעבר ל-15 יום לצרכי חקירה בחשד לקבלת שוחד.

בית המשפט הכריז על קיום משפטים חוזרים גם לבניו של הנשיא לשעבר עלא וגמאל מובארק ולאיש העסקים חוסיין סאלם שזוכו מהאשמות של גניבת כספי ציבור. סאלם היה מעורב בין היתר במיזם אספקת הגז המצרי לישראל.  

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:148
קומיט וכל טופס במתנה