שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סנגורו של אולמרט: הפרקליטות מנסה להתערב בהליכים הפנימיים בלשכת עוה"ד

חדשות

סנגורו של אולמרט: הפרקליטות מנסה להתערב בהליכים הפנימיים בלשכת עוה"ד, צילום: צילום: Getty images Israel
סנגורו של אולמרט: הפרקליטות מנסה להתערב בהליכים הפנימיים בלשכת עוה"ד
13/01/2013, עו"ד אנה נודל

עו"ד רועי בלכר, סנגורו של אולמרט, גינה את התערבות פרקליטות המדינה בהחלטת ועדת האתיקה להעמיד לדין משמעתי את עורכי הדין של עד המדינה בפרשת הולילנד: "זהו ניסיון להכניס שיקולים פוליטיים בדלת האחורית"

עו"ד רועי בלכר, סנגורו של אהוד אולמרט בפרשת הולילנד, תוקף את פרקליטות המדינה על התערבותה בעניינם של עורכי הדין אמנון יצחקניא ואילן סובל, המייצגים את ש"ד, עד המדינה בפרשת הולילנד.

ועדת האתיקה של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין החליטה להעמיד לדין משמעתי את עורכי הדין יצחקניא וסובל בשל חשד לקיום ניגוד עניינים. עורכי הדין מייצגים את ש"ד בהליך האזרחי המנוהל על ידו נגד איש העסקים הלל צ'רני, היזם של פרויקט הולילנד, ובמקביל הם משמשים כעדי התביעה בהליך הפלילי בפרשת הולילנד.

הסנגורים בפרשת הולילנד פנו לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין וטענו כי מדובר בניגוד עניינים. לטענתם, הצלחת התביעה נגד צ'רני תלויה בתוצאות המשפט הפלילי בפרשת הולילנד. פרקליטות המדינה סברה כי במקרה הזה אין חשד לניגוד עניינים, והמשנה לפרקליט המדינה עו"ד אורית סון פנתה בעניינם של יצחקניא וסובל לראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי וליו"ר ועדת האתיקה הארצית, עו"ד דרוד ארד-איילון.

עו"ד בלכר טוען כי לפרקליטות המדינה אין סמכות להתערב בהליכים המתנהלים בוועדת האתיקה המחוזית של לשכת עורכי הדין. בלכר העביר מכתב לעו"ד אורית סון, שבו כתב כי פניית הפרקליטות לראש לשכת עורכי הדין וליו"ר ועדת האתיקה הארצית בעניין עורכי הדין יצחקניא וסובל "מעוררת יותר מאשר אי-נחת". בלכר סבור כי הפרקליטות מנסה "לעקוף את ועדת האתיקה המחוזית המשמשת קובל לצד ועדת האתיקה הארצית ולצד היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה". לדבריו, מדובר בניסיון "חמור ביותר", המהווה התערבות שלא כדין בהליכים הפנימיים בלשכת עורכי הדין.

עוד כתב בלכר במכתבו כי "קשה להשתחרר מהתחושה כי הפרקליטות, שאינה רווה נחת מהחלטתה של ועדת האתיקה המחוזית, מקווה כי מערכת היחסים, שאינה מן המשופרות, בין ראש לשכת עורכי הדין לבין יו"ר ועדת האתיקה של המחוז, והעובדה כי עו"ד יצחקניא שימש עורך דינו של ראש לשכת עורכי הדין, יפעלו את פעולתם ויביאו את ראש לשכת עורכי הדין להתערב בהחלטתה של ועדת האתיקה המחוזית".

כמו כן טוען בלכר כי פניית הפרקליטות לראש לשכת עורכי הדין היא "ניסיון להכניס שיקולים פוליטיים בדלת האחורית".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:239
קומיט וכל טופס במתנה