שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש: הזיהום מרמת חובב לא גרם לתחלואה, התובעים ישלמו 10 מיליון שקל

חדשות

ביהמ"ש: הזיהום מרמת חובב לא גרם לתחלואה, התובעים ישלמו 10 מיליון שקל, צילום: צילום: שלמה קצב
ביהמ"ש: הזיהום מרמת חובב לא גרם לתחלואה, התובעים ישלמו 10 מיליון שקל
13/01/2013, יעל גרונטמן

תושבי אזור התעשייה רמת חובב המתמחה בטיפול ברעלים הפסידו בתביעתם נגד המפעלים שלטענתם גרמו להם לנזקי גוף ולמחלות. כל אחד מ-67 התובעים ישלם הוצאות ושכ"ט עו"ד בסכום של 150 אלף שקל

התושבים שחיים בסביבת אזור התעשייה רמת חובב שבנגב, המתמחה בטיפול ברעלים הפסידו בתביעתם נגד כמה מפעלים ברמת חובב, בהם גם מפעלים של חברת כיל, שבה טענו כי המפעלים המזהמים גרמו להם לנזקי גוף ולתחלואה.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את תביעתם של 67 תושבי האזור, שהיקפה נאמד בכ-240 מיליון שקל. בכך נדחתה אחת מתביעות הנזיקין הסביבתיות הגדולות ביותר שנידונו בבתי המשפט בישראל.

התובעים שהגישו את תביעותיהם לראשונה כבר בשנת 2007 בשלוש תביעות נפרדות ואיחדו אותן לכתב תביעה אחד, הם מהפזורה הבדואית, מבאר שבע ומהישוב עומר. התובעים טענו כי חשיפתם לחומרים מסוכנים הנפלטים מהמפעלים ברמת חובב הביאו לפגיעה גופנית ולהרעה במצבם הבריאותי.

בית המשפט דחה כאמור את התביעה לאחר שהתובעים לא הצליחו להוכיח את הקשר הסיבתי הישיר בין פעילות המפעלים לבין מצבם הבריאותי של תושבי האזור, שעל פי התביעה סבלו ממחלות כגון סרטן, בעיות נשימה, הפלות ומומים מולדים.

בפסק הדין נקבע כי התובעים והמומחים שליוו אותם לא הוכיחו כי באזור רמת חובב יש ריכוזי חומרים רעילים גבוהים, כאלה שהוכרו במחקרים מדעיים רפואיים בעולם כמחוללי מחלות, וכי שיעור התחלואה ממנו סבלו התובעים לא שונה מהשיעור המוכר במקומות אחרים. "אין לקשור בין החומרים שנפלטו ממפעלי התעשייה לבין המחלות בהן לקו התובעים", נכתב בפסק הדין.

בית המשפט קבע עוד כי התובעים יהיו חייבים בתשלום שכר טרחה לעורכי הדין של הנתבעים ולצדדים שלישיים בסכום כולל של כ-7 מיליון שקל, וכן בהוצאות ההתדיינות בסכום הנאמד ב-3 מיליון שקל נוספים. כלומר, כל אחד מ-67 התובעים יצטרך לשלם מכיסו כ-150 אלף שקל.

 

ת"א 1069/07

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:49
קומיט וכל טופס במתנה