שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לאחר 655 שנים: בית המשפט בשוויץ ביטל תשלום שנתי של בעל חווה לכנסיה

חדשות

לאחר 655 שנים: בית המשפט בשוויץ ביטל תשלום שנתי של בעל חווה לכנסיה, צילום: צילום: Ikiwaner
לאחר 655 שנים: בית המשפט בשוויץ ביטל תשלום שנתי של בעל חווה לכנסיה
10/01/2013, עו"ד אנה נודל

בעליה של חווה בשוויץ העבירו מדי שנה לכנסיה כספים למימון נרות, תשלום שנועד לכפר על רצח שבו הואשם בעל החווה במאה ה-14. הבעלים הנוכחי ביקש להפסיק את התשלום והסכסוך עם הכנסייה הגיע לבית המשפט

בית המשפט בשוויץ הורה לבטל תשלום שנתי לכנסיה הקתולית שבו חויבו בעלי חווה לפני 655 שנים בשל פשע שבוצע במאה ה-14, כך מדווחת סוכנות הידיעות אי.פי.

בעל החווה שהואשם ברצח התחייב בשנת 1357 לממן לכנסיה המקומית עששית שתישאר מוארת לנצח. מאז ועד היום העבירו בעלי החווה לכנסיה מדי שנה תשלום העומד כעת על 70 פרנק שוויצרי (כ-287 שקל). בעל החווה הנוכחי ביקש להפסיק את התשלום והסכסוך עם הכנסייה הגיע לדיון בבית המשפט.

השבוע קבע בית המשפט בקנטון גלרוס שבשוויץ כי בעל החווה אינו מחויב להמשיך את העברת הכספים לכנסיה, בשל הרפורמה שנערכה בשוויץ באמצע המאה ה-19, אשר ביטלה את החוקים שעליהם התבסס תשלום החוב.  

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:170
קומיט וכל טופס במתנה