שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 20 חודשי מאסר לעורך דין שגנב מלקוחותיו 360 אלף שקל שיועדו לרכישת דירה

חדשות

20 חודשי מאסר לעורך דין שגנב מלקוחותיו 360 אלף שקל שיועדו לרכישת דירה, צילום: צילום: Getty images Israel
20 חודשי מאסר לעורך דין שגנב מלקוחותיו 360 אלף שקל שיועדו לרכישת דירה
08/01/2013, עו"ד אנה נודל

עו"ד יוסי אביטל הודה בכך שפרע את הצ'קים שהופקדו בידיו לתשלום חלק מהתמורה של דירה באילת, והשתמש בכספים כדי לפרוע את חובותיו. הלקוחות, ישראלים המתגוררים בקנדה, הפסידו כספים נוספים בגין ביטול עסקת המכר

עו"ד יוסי אביטל הורשע על פי הודעתו במסגרת הסדר טיעון בעבירה של גניבה בידי מורשה ונידון ל-20 חודשי מאסר.

אביטל ייצג זוג ישראלים שהתגוררו בקנדה ורכשו דירה באילת. הזוג הפקיד בידי עורך הדין צ'קים בסכום של 360 אלף שקל שנועדו לתשלום חלק מהתמורה לדירה. אביטל הוסיף את שמו כמוטב ומשך את הכספים לצרכיו האישיים.

בתחילת ההליכים כפר עו"ד אביטל במעשים שיוחסו לו וטען שנטל את הצ'קים בעקבות איומים על חייו וחיי בני משפחתו. לטענתו, הוא נקלע למצב כלכלי קשה בעקבות ניהול כושל של עסקיו. משקיע זר נתן לו כספים שאותם התחייב להשקיע אך נכשל בהשקעה. המשקיע איים עליו ועל בני משפחתו, ולכן הוא החליט להחזיר את חובו באמצעות הצ'קים שקיבל מבני הזוג שייצג.

לפני סיום פרשת התביעה החליט עו"ד אביטל להודות במעשיו והגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות. עו"ד אביטל ציין בפני שירות המבחן כי התכוון להחזיר את כל הכסף ללקוחותיו וביטא חרטה על ביצוע העבירה. הוא ביקש להשית עליו במסגרת העונש גם פיצוי לבני הזוג שאת כספם נטל. אביטל הגיע להסדר עם הבנק שלפיו מלוא הסכום יועבר לבני הזוג, והוא יחזיר את הכספים לבנק בתשלומים. הפרקליטות ביקשה להטיל על אביטל מאסר של 4 שנים.  

סגנית נשיא בית משפט השלום בבאר שבע דרורה בית-אור כתבה בגזר הדיו כי "מדובר במקרה חמור ביותר של גניבת צ'קים, שנועדו לתשלום תמורה בגין רכישת דירה. לא רק שהנאשם גנב את הצ'קים שהיו חלק מתשלום הדירה, אלא שהנסיבות שהתלוו לאותה גניבה מחמירות את מעשיו של הנאשם. לא רק שהמתלוננים נותרו מול שוקת שבורה בכך שהכספים נעלמו והנאשם לא יכול היה להשיבם, אלא שהם גם הפסידו כספים נוספים בגין ביטול עסקת המכר. לא רק זאת, חלומם להישאר בארץ להתחיל בטיפולי פוריות התנפץ והם נאלצו לחזור לקנדה, מבלי שהכסף הוחזר להם".

השופטת הטילה על אביטל 20 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצוי למתלוננים בסך 40 אלף שקל וקנס של 1,500 שקל.

 

 

(ת"פ 10172-07-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:81
קומיט וכל טופס במתנה