שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חברת הביטוח: "הנפגע" בתאונה משחק מטקות, עובד בעבודה פיזית ורוקד

חדשות

חברת הביטוח: "הנפגע" בתאונה משחק מטקות, עובד בעבודה פיזית ורוקד, צילום: צילום: Getty images Israel
חברת הביטוח: "הנפגע" בתאונה משחק מטקות, עובד בעבודה פיזית ורוקד
08/01/2013, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש פסק לרוכב אופנוע פיצוי של יותר מ-1.5 מיליון שקל בגין אובדן כושר עבודה חרף צילומים שהציגה חברות הביטוח שהראו אותו עובד במקצועו הישן ורוקד בחתונה. השופטת אורנה לוי: היכולת לבצע מאמץ קצר וחד פעמי אינה רלוונטית

בית משפט השלום בתל אביב חייב את "המאגר חברה לביטוח" לפצות רוכב אופנוע צעיר שנפצע בתאונה בסכום של מיליון וחצי שקל בגין אובדן כושר עבודה, למרות צילומים שהציגה חברת הביטוח המציגים אותו עובד במקצועו הישן, מניף את חברו על כתפיו, רוקד ומשחק מטקות.

רוכב האופנוע נפצע קשה בתאונה בהיותו בן 24 ועבר שיקום אינטנסיבי לאורך ארבעה חודשים. עם החלמתו גילה כי לא יוכל לעבוד יותר כמבנאי מטוסים, מקצוע שבו שימש גם בצבא, ובו הרוויח שכר הגבוה מהממוצע במשק. הצעיר פנה אל "המאגר חברה לביטוח", שממנה רכש לפני התאונה פוליסה לאובדן כושר עבודה, וביקש לפצותו בשל פגיעה בכושר השתכרותו. חברת הביטוח דחתה את תביעתו, בטענה כי כושר עבודתו לא נפגע כלל.

הצעיר הגיש תביעה נגד חברת הביטוח באמצעות עו"ד דוד פייל. בכתב ההגנה הציגה חברת הביטוח דו"ח חקירה עם תצלומים שבהם נראה הצעיר מניף חבר על כתפיו לאחר התאונה, משחק מטקות ורוקד עם אחייניו. בתמונות גם נחשף הצעיר כשהוא עובד בחברת תעופה במקצועו הישן – מבנאי מטוסים.

בית המשפט התקשה לגשר על פני גרסאות הצדדים ומינה מומחים רפואיים לבדוק את מצבו הרפואי של התובע. חוות דעת המומחים קבעה כי הצעיר יכול אמנם לבצע מאמצים קצרים וחד פעמיים, אך אינו יכול לעסוק במלאכות שיש בהן מאמץ פיזי מתמשך, אינו יכול להיחשף לקור ולכן לעולם לא יוכל לחזור יותר ולשמש במקצועו.

השופטת אורנה לוי חייבה את חברת הביטוח לשלם לתובע פיצויים של  כמיליון וחצי שקל, וקבעה היכולת להרים תינוק ולשחק מטקות בים אינה רלוונטית לעובדה שיש לתובע קושי לתפקד בעבודה פיזית ממושכת ורציפה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:5
קומיט וכל טופס במתנה