שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "עבירות המס הן גזילה מהקופה הציבורית. יש להחמיר עם העבריינים למען יראו וייראו"

חדשות

"עבירות המס הן גזילה מהקופה הציבורית. יש להחמיר עם העבריינים למען יראו וייראו", צילום: צילום: istock
"עבירות המס הן גזילה מהקופה הציבורית. יש להחמיר עם העבריינים למען יראו וייראו"
06/01/2013, עו"ד אנה נודל

מנהל חברות שהורשע בעבירות מס בהיקף נרחב, תוך הסוואת מעורבותו באמצעות שימוש באנשי קש, נידון ל-51 חודשי מאסר – חודש עבור כל מיליון שקל שהוצאו בחשבוניות פיקטיביות

בית משפט השלום ברחובות גזר על ויקטור אלימלך, שהורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות וניכוי מס תשומות שלא כדין בהיקף של כ-52 מיליון שקל, 51 חודשי מאסר, מאסר על תנאי של שנה וקנס בסך 300 אלף שקל.

כתב האישום שהוגש בתחילת אפריל 2012 על ידי עו"ד אורן בר-עוז מהמחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, ייחס לאלימלך עבירות של הוצאת חשבוניות פיקטיביות וניכוי מס תשומות שלא כדין וכן עבירות על פקודת מס הכנסה ועבירות על חוק העונשין. כתב האישום הוגש בעקבות חקירה של צוות חקירה משותף למשרד חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז, משרד חקירות מס הכנסה תל אביב והיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית לה"ב במשטרת ישראל.

אלימלך הואשם בביצוע עבירות מס בתקופה שבין 2006 ל-2012 בהיקף נרחב, תוך הסוואת מעורבותו בביצוע העבירות באמצעות שימוש באנשי קש. לפי כתב האישום, הוא פעל להוצאת חשבוניות מס פיקטיביות בסך של כ-52 מיליון שקל על שם תשעה עוסקים שונים, כאשר שמונה מתוכם רשומים על שם אחרים.

אלימלך הגיע להסדר טיעון עם התביעה, בית המשפט אימץ את הסדר הטיעון והטיל על הנאשם 51 חודשי מאסר. השופט ירון לוי ציין במסגרת גזר הדין כי "כידוע, עבירות המס כמוהן כגזלה וכגניבה מן הקופה הציבורית. הלכה היא כי יש להחמיר עם עונשיהם של עברייני המס, למען יראו וייראו. בעניינו של הנאשם, לצד שיקולי הענישה הכלליים, שיקולי חומרה נוספים – הימשכות העבירות על פני תקופה ארוכה של כשש שנים, כמות העבירות, סכום ההעלמה הגבוה והתחכום במעשי הנאשם".

 

(ת"פ 9394-04-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:17
קומיט וכל טופס במתנה