שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יו"ר ועדת הבחירות: ההופעה של שרית חדד באירוע של הליכוד ביתנו – מנוגדת לחוק

חדשות

יו"ר ועדת הבחירות: ההופעה של שרית חדד באירוע של הליכוד ביתנו – מנוגדת לחוק, צילום: צילום: ינאי יחיאל
יו"ר ועדת הבחירות: ההופעה של שרית חדד באירוע של הליכוד ביתנו – מנוגדת לחוק
06/01/2013, עו"ד אנה נודל

השופט אליקים רובינשטיין הכריע בעתירתה של תנועת יש עתיד וקבע כי חוק דרכי תעמולה אוסר ללוות תעמולת בחירות בהופעות אמנים. שר החינוך גדעון סער: "זמרים הופיעו בעבר בכל המפלגות"

יושב ראש ועדת הבחירות, השופט אליקים רובינשטיין קבע כי הופעתה של הזמרת שרית חדד באירוע השקת הקמפיין של הליכוד ביתנו מהווה הפרה מכוונת של הוראות חוק דרכי תעמולה, הקובע כי "לא תהא תעמולת בחירות מלווה תכניות בידור לרבות הופעות אמנים, נגינה, זמרה, הצגת סרטים ונשיאת לפידים". רובינשטיין קיבל את עתירתה של תנועת יש עתיד לוועדת הבחירות בעניין הופעתה של הזמרת, שתמורתה  שילמה המפלגה ב-80 אלף שקל.

רובינשטיין העביר את הפרשה לבחינה של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין. היועץ המשפטי לממשלה יכול להטיל עונש מאסר של עד שישה חודשים או קנס. סביר להניח שגם אם וינשטיין יחליט להטיל עונש על הליכוד ביתנו – יהיה מדובר בקנס.

בליכוד ביתנו טוענים שהזמנת הזמרת לא מהווה הפרה של החוק, מכיוון שההופעה ניתנה בפני פעילי המפלגה ולא נועדה להשפיע על מי שאינו פעיל בה. שר החינוך גדעון סער, העומד בראש מטה הבחירות של הליכוד-ביתנו, התייחס בשבוע שעבר לביקורת על הזמנת ההופעה ואמר כי "זמרים הופיעו בעבר בכל המפלגות, ובכלל זה גם בעבודה ובמרצ".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה