שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הרשויות במדינת קנזס שבארה"ב מחייבות גבר שתרם זרע בתשלום דמי מזונות

חדשות

הרשויות במדינת קנזס שבארה"ב מחייבות גבר שתרם זרע בתשלום דמי מזונות, צילום: צילום: Getty images Israel
הרשויות במדינת קנזס שבארה"ב מחייבות גבר שתרם זרע בתשלום דמי מזונות
03/01/2013, עו"ד אנה נודל

הגבר תרם את זרעו לזוג לסביות, שאחת מהן ילדה תינוקת באמצעות הפריה מלאכותית. בעקבות פרידתן של השתיים הגישה האם הביולוגית בקשה לסיוע מהמדינה, וזו דרשה ממנה לחשוף את זהות התורם

הרשויות במדינת קנזס שבארה"ב רוצות לחייב בתשלום מזונות גבר אשר תרם את זרעו. לפי הדיווח בטופקה קפיטל ג'ורנל, ויליאם מארוטה בן ה-46 תרם זרע בשנת 2009 לשתי נשים לסביות. לשתי הנשים, בנואה סווינן וחנה שרולל, נולדה ילדה ומארוטה ויתר על זכויותיו כהורה.

שתי הנשים נפרדו ואימה הביולוגית של הילדה הגישה בקשה לסיוע מהמדינה. בעת מילוי הבקשה נדרשה האם לציין את זהותו של תורם הזרע, וכעת הרשויות דורשות ממנו לשלם מזונות לילדה.

לטענת המדינה, ההסכם בין הנשים למארוטה אינו חוקי, כיוון שהחוק במדינת קנזס מחייב שההפריה המלאכותית תתבצע בידי רופא מורשה. במקרה זה הדבר לא נעשה, ולכן עלתה שאלת האבהות. בית המשפט של מחוז שאווני בקנזס ידון במקרה בשבוע הבא.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:70
קומיט וכל טופס במתנה