שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ועדת החוקה: העברת כספים מעל 12 אלף שקל בין עזה לישראל תחויב בדיווח

חדשות

ועדת החוקה: העברת כספים מעל 12 אלף שקל בין עזה לישראל תחויב בדיווח, צילום: מעבר ארז
ועדת החוקה: העברת כספים מעל 12 אלף שקל בין עזה לישראל תחויב בדיווח
03/01/2013, ליאור שדמי שפיצר

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה שינוי לצו איסור הלבנת הון המחיל את הנוהל הקיים במעבר אלנבי על המעברים לעזה. נציג השב"כ: הכספים המועברים לעזה משמשים למימון טרור, לעתים תוך ניצול מקרים הומניטריים

ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, אישרה אתמול פה אחד שינוי לצו איסור הלבנת הון, שיחייב כל אדם העובר במעברים שבין עזה לשטחי מדינת ישראל לדווח על העברת כספים בסכום של יותר מ-12 אלף שקל.

על פי צו איסור הלבנת הון הקיים, כל אדם שנכנס או יוצא מהארץ חייב לדווח לשלטונות אם הוא נושא עמו סכומי כסף הגבוהים מ-100 אלף שקל. אדם העובר במעבר אלנבי שבין מדינת ישראל לירדן חייב בדיווח על העברת כסף מעל 12 אלף שקל, סכום הזהה ל-2,000 דינרים ירדניים.

ראש השב"כ יורם הלוי פנה לשר האוצר וביקש להרחיב את הצו הקיים במעבר אלנבי למעברים שבין עזה למדינת ישראל. במכתבו כתב ראש השב"כ לשר האוצר "עמדת השב"כ היא שהתיקון המבוקש ישרת צורך ביטחוני, שכן על פי המידע המצוי ברשותנו, מועברים לרצועת עזה וממנה כספים בסכומים גדולים באופן חוקי וללא צורך בפיקוח. כספים אלה משמשים בין היתר להתעצמות ארגוני הטרור".

נציג השב"כ אמר בדיון כי "הסכום הגבוה שמותר היום להעביר משמש קרקע פורייה למימון טרור, לעיתים אף תוך כדי ניצול מקרים הומניטריים"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:226
קומיט וכל טופס במתנה