שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד סיני גלבוע נקנס ברבע מיליון שקל - ניצל את מעמדו בעירייה לטובת חברת דן

חדשות

עו"ד סיני גלבוע נקנס ברבע מיליון שקל - ניצל את מעמדו בעירייה  לטובת חברת דן, צילום:
עו"ד סיני גלבוע נקנס ברבע מיליון שקל - ניצל את מעמדו בעירייה לטובת חברת דן
02/01/2012, עו"ד אנה נודל

סגן ראש עיריית פתח תקווה לשעבר הורשע בהפרת אמונים בכך שייצג את חברת דן באופן פרטי בהליכים מול העירייה תוך ניגוד עניינים, כשהוא מכהן גם כממלא מקום יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר אתמול (ג') על עו"ד סיני גלבוע, סגן ראש עיריית פתח תקווה לשעבר 300 שעות עבודות לתועלת הציבור וקנס של 250 אלף שקל. גלבוע היה חשוד בניצול מעמדו כסגן ראש העיר וממלא מקום יו"ר הועדה לתכנון ולבנייה כדי לקדם את האינטרסים של חברת דן, שאותה ייצג במסגרת משרד עורכי הדין שלו.

בשנים 2002-2006 גלבוע ייצג את חברת דן בפני גורמים בעירייה בעניין התנגדותה של וועדת התכנון והבניה לתוכנית מתאר מקומית.

לאחר שימוע שנערך לעו"ד גלבוע בפני המשנה לפרקליט המדינה יהושע למברגר ובפני פרקליטת מחוז המרכז דאז רחל שיבר, החליטה התביעה למחוק מטיוטת כתב האישום את סעיף השוחד, וגלבוע הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של הפרת אמונים.

השופטת עינת רון ציינה בגזר הדין כי לגלבוע לא ניתנה טובת הנאה כלשהי וכי חברת דן לא זכתה בזכות כלשהי שלא הייתה ניתנת לה. יחד עם זאת קבעה השופטת כי במקרה זה הופר אמון הציבור. "אי אפשר לקבל מצב שבו ימשיך גלבוע לתפקד כמ"מ יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וידון בענייני העירייה עם חברי הוועדה ועם גורמים מהעירייה, דוגמת מהנדסים, אדריכלים, שמאים ועוד, שייתכן וחלקם אף כפופים לו – ובהזדמנויות אחרות יימצא מופיע בפני אותה ועדה ממש ואף בפני אותם גורמים כשהוא מייצג צד מעוניין כלשהו בתכנית של העירייה".

השופטת כתבה בגזר הדין כי "כאשר עובד ציבור מצוי בניגוד עניינים, הוא מקרין כלפי הכפופים לו וכלפי הציבור כולו את כישלונה של המערכת הציבורית, את שבירתם של הכלים הממלכתיים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:46
קומיט וכל טופס במתנה