שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > העליון: שופטת יכולה לדון בתביעה נגד קרן ירושלים שחברתה מכהנת בוועד המנהל שלו

חדשות

העליון: שופטת יכולה לדון בתביעה נגד קרן ירושלים שחברתה מכהנת בוועד המנהל שלו, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
העליון: שופטת יכולה לדון בתביעה נגד קרן ירושלים שחברתה מכהנת בוועד המנהל שלו
02/01/2013, עו"ד אנה נודל

נשיא ביהמ"ש העליון דחה בקשה לפסול את השופטת נאוה בר אור בשל חברותה עם עו"ד תמר בן דוד, המכהנת בוועד המנהל של הקרן לירושלים. המבקשת חויבה בהוצאות בסך של 15 אלף שקל

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס דחה בקשה לפסול את השופטת נאווה בן אור מבית המשפט המחוזי בירושלים מלדון בתביעה נגד קרן ירושלים. במסגרת תביעה שהגיעה לדיון בפני השופטת, ביקשה החברה התובעת כי היא תפסול את עצמה בשל ההיכרות והקשר החברתי שיש לה עם עורכת הדין תמר בן דוד, המכהנת כחברה בוועד המנהל של הקרן לירושלים. חברת ק.נ.ת השקעות טענה, באמצעות עורכי הדין אלון קלמנסון ואייל מלכר, כי בתקופה שלאחר הגשת התביעה, ישבו השופטת ועו"ד בן דוד מספר פעמים לשיחות ממושכות בבית קפה.

השופטת בן אור סירבה לפסול את עצמה בין היתר מכיוון שבן דוד אינה צד להליך והקרבה עמה אינה בגדר קרבה ממשית. השופטת ציינה בהחלטה כי מוטב היה לנסח את בקשת הפסלות בנימוס ובכבוד והטילה על החברה הוצאות בסך 5,000 שקל.

החברה ערערה על ההחלטה בפני בית המשפט העליון, אך ערעורה נדחה. הנשיא אשר גרוניס דחה את בקשת הפסלות וקבע כי "נסיבות המקרה דנא מלמדות כי אכן קיימים קשרי חברות טובים בין השופטת לבין בן דוד. ואולם, אין בקשרי החברות הללו כדי להקים חשש בדבר פגיעה בהחלטת השופטת. עובדת היותה של בן דוד חברת הוועד המנהל של המשיבה כלל לא הייתה בתודעתה כשהוקצה לה התיק ואף במהלך כל הדיונים שהתנהלו. אף משהדבר הובא למודעותה, סברה השופטת, ובצדק, כי אין עילה לפסילתה מלשבת בדין משלא הוכח שחברות זו תשפיע על הכרעה בתביעה או כיצד תושפע בן דוד באופן אישי כתוצאה מהכרעה בה".

גרוניס ציין כי "בן דוד חברה בוועד המנהל של הקרן לירושלים וכי היא אחת מבין 16 חברים בוועד המנהל. קרן ירושלים אינה גוף עסקי, ולבן דוד אין אינטרס כספי בעניין, בוודאי לא לגבי הסכסוך של המשיבה עם המערערת". הנשיא הטיל על החברה תשלום שכר טרחה לעורך הדין של הצד השני בסך 10,000 שקל.  

 

(ת"א 8466/12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:4
קומיט וכל טופס במתנה