שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נשלל לשנתיים רישיונו של נהג מונית שסירב לביצוע בדיקת איתור סמים בגופו

חדשות

נשלל לשנתיים רישיונו של נהג מונית שסירב לביצוע בדיקת איתור סמים בגופו, צילום: צילום:  Krokodyl
נשלל לשנתיים רישיונו של נהג מונית שסירב לביצוע בדיקת איתור סמים בגופו
01/01/2013, ליאור שדמי שפיצר

סנגורו של הנהג, שהורשע בעבירה של נהיגה בשכרות בשל סירובו לבצע בדיקה לאיתור סמים, טען כי "מדובר בעבירה טכנית, והעונש צריך להיות בהתאם". השופטת התרשמה יותר מ-55 ההרשעות הקודמות של הנהג בעבירות תנועה

בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה שלל ל-24 חודשים את רישיונו של נהג מונית שהורשע בביצוע עבירה של נהיגה בשכרות, מכוח סירובו לבצע בדיקות לצורך איתור סמים.

הנהג, אליהו גרסי, סירב לבדיקה לאיתור סם מסוכן והורשע בעקבות כך בנהיגה בשכרות. לטענת סנגורו, המשפט התנהל אך ורק על השאלה החוקתית האם התקיימו נסיבות המצדיקות מעקב אחר גרסי, שאין לו כל קשר לסמים, עצירתו בשעת נהיגה ודרישה להפשיט אותו ולקבל דגימת שתן לבדיקה, על בסיס מידע אנונימי שקיבל שוטר.

"בתיק הזה אין שמץ של קשר לנהיגה בשכרות", אמר הסניגור, שהתנגד לשלילת הרישיון. "מדובר בעבירה טכנית של סירוב שאין לה בסיס במציאות של שכרות או שימוש בסמים. זהו מקרה קלאסי שבו בית המשפט צריך להגיד 'אני לא אוטומט. יש לנו עסק עם בן אדם', והעונש צריך להיות טכני בהתאם – שלילה על תנאי, קנס. אין סיבה לגזול את פרנסתו".

הפרקליטות טענה מנגד כי עבירת הסירוב לעבור בדיקה לאיתור סמים חמורה אף יותר מעבירות שכרות כיוון שיש בה אלמנט של חוסר מורא וחוסר ציות להוראות החוק. "אם אין מה להסתיר – אין סיבה שלא לבצע את הבדיקה", אמרה ב"כ המדינה. עוד נטען כי מדובר בנהג ציבורי, נהג מונית, שמצופה ממנו סטנדרט התנהגות גבוה מזה של נהג רגיל, שכן כל עיסוקו הוא הסעת נוסעים בבטחה. במקרה זה, עמדו לחובתו של הנהג 55 הרשעות קודמות, בין היתר בעבירות של מהירות, אי ציות לתמרורים, שימוש בטלפון, מעבר באור אדום ואי מתן זכות קדימה, ולכן החומרה בתיק זה מתחדדת.

השופטת מגי כהן קיבלה את טענות המאשימה והטילה על גרסי פסילה מקבלה או החזקת רישיון נהיגה למשך 24 חודשים, פסילת רישיון על תנאי של ארבעה חודשים למשך שלוש שנים וקנס של 1,500 שקל. בנוסף, נגזרו עליו שבעה חודשי מאסר על תנאי שלא יעבור בתוך שלוש שנים עבירה של נהיגה בשכרות ונהיגה בפסילה.

 

(פ"ל 5104-02-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:142
קומיט וכל טופס במתנה