שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שר האוצר היווני לשעבר לצפוי לעמוד לדין בגין זיוף מסמך ציבורי והפרת אמונים

חדשות

שר האוצר היווני לשעבר לצפוי לעמוד לדין בגין זיוף מסמך ציבורי והפרת אמונים, צילום: צילום: Lapost
שר האוצר היווני לשעבר לצפוי לעמוד לדין בגין זיוף מסמך ציבורי והפרת אמונים
01/01/2013, עו"ד אנה נודל

לפי החשדות, ג'ורג' פאפאקונסטנטינו מחק  את שמות קרובי משפחתו מרשימה של אזרחים יוונים בעלי חשבונות בנק בשוויץ שהועברה לרשויות במסגרת המאבק במעלימי מס. פאפאקונסטנטינו מכחיש את ההאשמות

ממשלת יוון קוראת להעמיד לדין את שר האוצר לשעבר ג'ורג' פאפאקונסטנטינו החשוד בכך שמחק שמות של קרובי משפחתו מרשימת בעלי חשבונות בבנק בשוויץ, שהועברה לרשויות ביוון במסגרת המאבק נגד מעלימי מס. לפי הדיווח של הבי.בי.סי, המפלגה הסוציאליסטית Pasok החליטה להוציא אותו משורותיה בעקבות הפרשה.

פאפאקונסטנטינו כיהן בתפקיד שר האוצר בין השנים 2009-2011 בממשלתו של ג'ורג' פפנדריאו. במהלך תקופת כהונתו, העבירה יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד למשרד האוצר רשימה של יותר מאלפיים שמות אזרחי יוון בעלי חשבונות בסניף של הבנקHSBC  בז'נבה, במטרה לסייע במאבק נגד מעלימי המס. לפי החשדות, פאפאקונסטנטינו מחק מהרשימה את שמותיהן של שתי בנות דודות שלו ובני זוגן. לאחר קבלת הרשימה, פאפאקונסטנטינו ביקש ממחלקת ההונאות הפיננסיות לחקור כעשרים אזרחים בעלי פיקדונות גדולים המופיעים בה.

ברשימה שפורסמה בסוף אוקטובר במגזין התחקירים היווני הוט דוק נמצאים יו"ר הפרלמנט היווני וכמה עובדים במשרד האוצר.

71 חברי קואליציה חתמו אתמול (ב') על הצעה להעמיד את פאפאקונסטנטינו לדין בגין זיוף מסמך ציבורי והפרת אמונים. העונש בגין עבירות אלה ביוון עומד על עשר שנות מאסר. בין החתומים על ההצעה נמצאים גם חברי המפלגה שלו. פאפאקונסטנטינו מכחיש את ההאשמות וטוען שלא ידע דבר על הסרת השמות מהרשימה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:63
קומיט וכל טופס במתנה