שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בימ"ש בארה"ב נעתר לבקשת בעלי חברה קתולים שלא לממן אמצעי מניעה לעובדות

חדשות

בימ"ש בארה"ב נעתר לבקשת בעלי חברה קתולים שלא לממן אמצעי מניעה לעובדות, צילום: צילום: Ceridwen
בימ"ש בארה"ב נעתר לבקשת בעלי חברה קתולים שלא לממן אמצעי מניעה לעובדות
01/01/2013, עו"ד אנה נודל

במסגרת הרפורמה במערכת הבריאות בארה"ב המעסיקים מחויבים לממן לעובדים ביטוח הכולל גם מימון אמצעי מניעה. בעלי החברה התנגדו מטעמי דת, וביהמ"ש הוציא צו שימנע הטלת קנסות עד להחלטה בערעור

בית משפט לערעורים נעתר לבקשת בעלי חברה קתוליים מאילינוי ונתן צו מניעה זמני בתביעה נגד חיוב החברה לממן לעובדות אמצעי מניעה, כך מדווחת סוכנות הידיעות Thomson Reuters. בעלי החברה מתנגדים לחיוב מטעמי דת ומבקשים לבטח את העובדות בביטוח התואם את האמונות שלהם. ללא צו המניעה, היו בעלי החברה נאלצים לבחור בין מתן כיסוי ביטוחי הנחשב עיניהם לבלתי הולם לבין תשלום קנסות משמעותיים.

הממשל של הנשיא אובמה חייב את רוב תוכניות הביטוח הרפואי לספק למבוטחות אמצעי מניעה. בשנת 2010 התקבלה בקונגרס הרפורמה הגדולה ביותר במערכת הבריאות האמריקנית בהיסטוריה של ארה"ב. מערכת הבריאות בארה"ב הינה פרטית ואחד הסעיפים המרכזים ברפורמה שקידם הנשיא אובמה מחייב את רוב המעסיקים לרכוש ביטוח בריאות עבור עובדיהם. בין היתר, מחייבות התקנות את המעסיקים לכלול בביטוח אמצעי מניעה לנשים ופוטרות מכך רק מוסדות דת. כנגד החיוב הוגשו יותר מ-40 תביעות. הרפובליקנים מתנגדים למהלך וטוענים שהוא פוגע בערכים דתיים וחירות הפרט.

בית המשפט לערעורים בשיקגו נענה לבקשת התובעים, בני הזוג קיריל וג'ין קורטה, למתן צו מניעה זמני. בני הזוג שהינם קתולים אדוקים מבקשים שהביטוח לא יכלול מתן אמצעי מניעה מכיוון שהדבר נוגד את אמונתם. בית המשפט לערעורים נתן את הצו מאחר שלהערכתו קיים סיכוי לכך שתביעתם תתקבל.

עורך דינם של בני הזוג אדוארד וויט, מהמרכז האמריקאי לחוק ומשפט הדגיש בראיון שנתן לרויטרס כי בעלי העסקים אינם מתנגדים לעצם השימוש של העובדות באמצעי מניעה, אלא לחיוב של הממשל לממן עבורן מוצר שנחשב בעיניהם לבלתי מוסרי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:116
קומיט וכל טופס במתנה