שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 5 חודשי מאסר על תנאי לעבריין מין ששתה אלכוהול בביתו: "המשקה מסיר עכבות"

חדשות

5 חודשי מאסר על תנאי לעבריין מין ששתה אלכוהול בביתו: "המשקה מסיר עכבות", צילום: צילום:  Getty images Israel
5 חודשי מאסר על תנאי לעבריין מין ששתה אלכוהול בביתו: "המשקה מסיר עכבות"
30/12/2012, ליאור שדמי שפיצר

צו הפיקוח על הנאשם, שנידון למאסר בגין ביצוע עבירות מין בקטין, אסר על צריכת משקאות אלכוהוליים שהם "מסירי עכבות". העונש –  מאסר על תנאי וקנס – ברף התחתון שנקבע על ידי ביהמ"ש

בית משפט השלום בבאר שבע הטיל עונש מאסר על תנאי של חמישה חודשים על נאשם שהורשע בביצוע עבירות מין בקטין, לאחר שהפר את צו הפיקוח שהוטל עליו האוסר על צריכת משקאות אלכוהוליים.

הנאשם, ולדימיר שפובלוב, נידון ל-22 חודשי מאסר בגין ביצוע עבירות מין והתעללות בקטין, שאותן ביצע כשהיה תחת השפעת אלכוהול. הערכת המסוכנות שנעשתה לו קבעה כי משקאות אלכוהוליים הינם מסירי עכבות וצריכתם נאסרה. לאחר שריצה את עונשו הפר שפובלוב פעמיים את צו הפיקוח כשנתפס בביתו כשהוא תחת השפעת משקה אלכוהולי.

השופט ד"ר יובל ליבדרו קבע כי ניתן להסתפק בעונש הממוקם ברף התחתון של מתחם הענישה שנקבע. זאת, בין היתר, בהתחשב באופן הפרת הצו, במדיניות הענישה ובנסיבות ביצוע העבירה. לדברי השופט ליבדרו, אין דומה הפרת צו של מי שנאסר עליו לצרוך אלכוהול ועשה כן מחוץ לביתו בנסיבות העלולות להוביל לתקיפה מינית למי שצרך אלכוהול בביתו ובגפו, ובהתאם אין דמיון במידת הפגיעה בערך החברתי המוגן כתוצאה מכך.

עוד ציין השופט כי ההתנהגות האסורה מהווה הפרה של הוראה מניעתית בבסיסה, התנהגות שהפליליות שלה נובעת מהפרת הצו השיפוטי, אך היא אינה מהווה כשלעצמה עבירה, וכן כי להפרה זו לא נלוותה עבירה אחרת העומדת בליבת האיסור והמניעה וקשורה במגע עם קטינים.

על שפובלוב הוטל עונש של חמישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים שלא יעבור עבירה דומה או הפרה של הוראה חוקית, וכן קנס בסך של 2,000 שקל והתחייבות על סך של 5,000 שקל להימנע מהפרת צו הפיקוח או הוראה חוקית למשך שלוש שנים.

 

 

(ת"פ 3039-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה