שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ח"כ חנין זועבי: "הניסיונות להביא לפסילת מועמדותי היו רדיפה פוליטית ואישית"

חדשות

ח"כ חנין זועבי: "הניסיונות להביא לפסילת מועמדותי היו רדיפה פוליטית ואישית", צילום:   צילום: KeptSouth
ח"כ חנין זועבי: "הניסיונות להביא לפסילת מועמדותי היו רדיפה פוליטית ואישית"
30/12/2012, עו"ד אנה נודל

הרכב של תשעה שופטים הפך פה אחד את החלטת ועדת הבחירות לפסול את מועמדותה של חברת הכנסת זועבי ממפלגת בל"ד. זועבי: "ועדת הבחירות היא גוף פוליטי המשתמש לרעה בסמכויות שניתנו לו"

הרכב של תשעה שופטים בראשות נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס קבע הבוקר (א') כי חברת הכנסת חנין זועבי רשאית להשתתף בבחירות לכנסת שיתקיימו בעוד פחות מחודש. ההחלטה התקבלה פה אחד, נימוקי השופטים יפורסמו בהמשך.

ועדת הבחירות החליטה לפסול את מועמדותה של זועבי בבחירות בין היתר בעקבות ההשתתפות שלה במשט המרמרה. הוועדה פסלה את מועמדותה מכיוון שהיא "שוללת במעשיה את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ותומכת במאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל".

בתגובה להחלטה של בית המשפט העליון מסרה ח"כ חנין זועבי כי "החלטת בית המשפט מוכיחה כי הניסיונות להביא לפסילתי היו רדיפה פוליטית ואישית נגדי, נגד מפלגתי ונגד הציבור הערבי כולו. לאורך כל הדרך הייתי משוכנעת בצדקת דרכי והיה לי ברור כי אין בסיס משפטי כלשהו לפסילתי. אולם, אין בהחלטה זו בכדי למחוק את האיומים, הדה-לגיטימציה והאלימות הפיזית והמילולית שחוויתי בכנסת ומחוצה לה בשלוש השנים האחרונות. פסיקה זו מוכיחה שוב כי ועדת הבחירות היא גוף פוליטי המשתמש לרעה בסמכויות שניתנו לו ומאפשר לפוליטיקאים לפסול את יריביהם על רקע אידיאולוגי".

 

(א"ב 9255/12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:206
קומיט וכל טופס במתנה