יצרנית הרכב הגיעה לפשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בעקבות פגם ברכבים שאילץ אותה לבצע קריאה לתיקון של יותר מ-8 מיליון מכוניות בארה"ב. החברה תפצה 3.2 מיליון בעלי רכבים ששווי מכוניתם ירד
יצרנית הרכב היפנית טויוטה הגיעה להסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה בעקבות פגם ברכבים שלה שגרם להאצה לא רצויה בנסיעה. בעקבות מציאת הפגם נאלצה טויוטה בשנים 2009-2010 לבצע קריאה לתיקון (recall) של יותר מ-8 מיליון מכוניות בארה"ב. התביעה הייצוגית הוגשה בגין אובדן שווי של הרכבים.
לפי הדיווח של הניו יורק טיימס, טויוטה הגיעה לפשרה בתביעה הייצוגית לפיה היא תפצה 3.2 מיליון בעלי רכבים. ההסדר הוגש לאישור בית המשפט הפדרלי בקליפורניה.
במסגרת ההסדר, טויוטה תקים קרן בסך 250 מיליון דולר המיועדת לתשלום עבור תביעות של בעלי רכבים שנפגעו מהפגם במכוניתם. החברה תתקין ברכבים מערכת בלימה מיוחדת שתיכנס לפעולה אם דוושת הגז תתקע.
לפי הדיווח של טויוטה, המערכת הותקנה כבר ב-2.6 מיליון מכוניות והיא תותקן ב-550 אלף מכוניות נוספות. בנוסף, יותר מ-16 מיליון בעלי הרכבים יוכלו לקבל תיקונים לחלפים מסוימים בחינם למשך 10 שנים. כמו כן טויוטה תפריש 30 מיליון דולר למימון מחקר בטיחות מכוניות. לפי הערכת התובעים הייצוגיים, מדובר בהסדר הנאמד בסכום של 1.2-1.4 מיליארד דולר.
לצד תביעה ייצוגית זו הוגשו נגד יצרנית הרכב היפנית תביעות פיצויים בגין פגיעות גוף והריגה. בנוסף לכך, ב-28 מדינות בארה"ב מתנהלים נגדה משפטים בגין התנהלות עסקית בלתי הולמת.