שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > העליון ידון היום בהרכב מורחב בהחלטה לפסול את מועמדותה של ח"כ חנין זועבי

חדשות

העליון ידון היום בהרכב מורחב בהחלטה לפסול את מועמדותה של ח"כ חנין זועבי, צילום: צילום: KeptSouth
העליון ידון היום בהרכב מורחב בהחלטה לפסול את מועמדותה של ח"כ חנין זועבי
26/12/2012, עו"ד אנה נודל

הרכב של תשעה שופטים ידון בהחלטת ועדת הבחירות לפסול את מועמדותה של חברת הכנסת חנין זועבי מרשימת בל"ד לכנסת ה-19. היועמ"ש: על אף הצטברות ראיות משמעותיות ומטרידות, אין לפסול את מועמדותה

הרכב מורחב של תשעה שופטי בית המשפט העליון, בראשות הנשיא אשר גרוניס, ידון היום בהחלטת ועדת הבחירות לפסול את מועמדותה של ח"כ חנין זועבי מהתמודדות בבחירות, בין היתר בעקבות השתתפותה במשט המרמרה.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין חזר אתמול על עמדתו, במסגרת חוות דעת שהוגשה לבית המשפט העליון, כי אין מקום למנוע מח"כ זועבי ממפלגת בל"ד מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-19.

בבקשה לפסילת זועבי שהוגשה לוועדת הבחירות נכתב כי יש לפסול את מועמדותה מכיוון שהיא "שוללת במעשיה את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ותומכת במאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל".

היועמ"ש הביע את עמדתו כי במקרה של זועבי, לא הצטברה "מסה קריטית של ראיות, שרק היא יכולה, בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, למנוע התמודדות של מועמד בבחירות לכנסת". יחד עם זאת ציין ויינשטיין כי ישנה במקרה זה "הצטברות של ראיות משמעותיות ומטרידות במיוחד, המתקרבות לגבול האסור".   

החלטת ועדת הבחירות לפסול מועמד המעוניין להשתתף בבחירות מחייבת אישור ההחלטה בבית המשפט העליון. עד כה ההליך התקיים בישראל פעמיים – בשנת 2003 פסלה הוועדה את מועמדותם של חברי הכנסת עזמי בשארה ואחמד טיבי ובית המשפט העליון החליט להתיר את השתתפותם בבחירות. סביר להניח שבית המשפט העליון יחליט גם הפעם להפוך את החלטת ועדת הבחירות, במיוחד לאור עמדתו של היועמ"ש. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:107
קומיט וכל טופס במתנה