שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "קו אדום" יספק סיוע טלפוני 24/7 לעורכי דין שייעצרו במסגרת מילוי תפקידם

חדשות

"קו אדום" יספק סיוע טלפוני 24/7 לעורכי דין שייעצרו במסגרת מילוי תפקידם, צילום: מעצר
"קו אדום" יספק סיוע טלפוני 24/7 לעורכי דין שייעצרו במסגרת מילוי תפקידם
26/12/2012, ליאור שדמי שפיצר

קו החירום שהוקם על ידי הפורום הפלילי הארצי של לשכת עוה"ד נועד לתת מענה מיידי ללא תשלום לעורכי דין שנעצרו, נחקרו או עוברים חיפוש בביתם או במשרדם. הייעוץ בקו החירום יינתן על ידי עורכי דין מתנדבים מהתחום הפלילי

הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין פתח בשבוע שעבר את "הקו האדום של לשכת עורכי הדין" – קו חירום לעורכי דין בלבד, שיעניק מענה טלפוני מיידי 24/7, ללא תשלום, לעורכי דין שנעצרו, נחקרו או עוברים חיפוש בביתם או במשרדם במסגרת מילוי תפקידם כעורכי דין.

מאגר עורכי הדין המתנדבים הוקם ויופעל באמצעות ה"קו האדום" על ידי הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין. הייעוץ יינתן על ידי עורכי דין ותיקים ומנוסים מהתחום הפלילי אשר נרתמו למשימה. בין עורכי הדין המתנדבים ישתתפו גם היו"רים המשותפים של הפורום הפלילי הארצי עו"ד אבי חימי ועו"ד אורי קינן, וכן עוה"ד ירום הלוי, מנחם רובינשטיין וגיורא זילברשטיין.

בשנה האחרונה התקבלו עשרות פניות מצד עורכי דין המרגישים שקיים מקום לקבלת ייעוץ וסיוע בסיטואציות המציבות אותם במעמדו של הנחקר או הנאשם. בעקבות פניות החברים ליושבי ראש הפורום הפלילי, נמצא לנכון להקים "קו אדום" שיעזור לעורכי הדין, בין השאר, בעת מעצרם ובעת חקירתם על ידי רשויות אכיפת החוק.

עו"ד חימי קרא לחברים העוסקים בתחום הפלילי להתנדב לשירות, ואמר כי "מדובר בשירות המבוסס על האחריות וחבות הדדית של העוסקים במקצוע, וכל חבר וחברה מוזמנים לעשות בו שימוש אם חלילה יתקלו בבעיות מול רשויות אכיפת החוק.

לדברי ראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי, "מטרת הלשכה בראש ובראשונה לשמור על זכויותיהם של כלל חבריה. דאגה ושמירה על רמת מקצועם, שמירה על תפקודם התקין וכפועל יוצא שמירה על אינטרס הציבור הרחב. הקמת ה'קו האדום' מהווה צעד נוסף בהענקת שירות חשוב וחיוני לכלל החברים, המבטא ערך חשוב לא פחות, והוא הדאגה והערבות של הלשכה לחבריה ושל עורכי הדין זה לזה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:21
קומיט וכל טופס במתנה