שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > העליון דחה את בקשת האסירים הביטחוניים לאפשר להם ללמוד באוניברסיטה הפתוחה

חדשות

העליון דחה את בקשת האסירים הביטחוניים לאפשר להם ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, צילום: צילום: אסתר ענבר
העליון דחה את בקשת האסירים הביטחוניים לאפשר להם ללמוד באוניברסיטה הפתוחה
25/12/2012, עו"ד אנה נודל

לטענת העותרים, שירות בתי הסוהר מפלה אותם לעומת אסירים פליליים הרשאים ללמוד באוניברסיטה הפתוחה. הנשיא גרוניס: "הענקת זכות לאסיר פלילי ושלילתה מאסיר ביטחוני אינה מהווה אפליה פסולה"

בית המשפט העליון דחה אתמול (ב') שלוש עתירות של אסירים ביטחוניים אשר ביקשו ללמוד באוניברסיטה הפתוחה. שירות בתי הסוהר מתיר לאסירים פליליים ללמוד באוניברסיטה הפתוחה והאסירים הביטחוניים טענו לאפליה.

העניין נדון בפני נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, והשופטים חנן מלצר ואורי שהם. הנשיא גרוניס ציין בהחלטה כי בית המשפט העליון קבע בעבר בהקשרים שונים כי הענקת זכות מסוימת לאסיר פלילי ושלילתה מאסיר בטחוני אינה מהווה אפליה פסולה. "דעתנו היא שגם לעניין לימודים באוניברסיטה הפתוחה אין פסול באבחנה האמורה", נכתב בהחלטה. יחד עם זאת ציין השופט כי "אסירים ביטחוניים מסוימים נמצאו על סף סיום לימודיהם שעה שנתקבלה ההחלטה לאסור על הלימודים באוניברסיטה הפתוחה. נראה לנו כי ראוי לשקול מחדש ובנפרד עניינם של אלה העומדים על סף סיום הלימודים כך שתתקבל החלטה נוספת לגביהם".

 

(רע"ב 2459/12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:67
קומיט וכל טופס במתנה