שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סלקום תפצה לקוחות ב-3.8 מיליון שקל על התניית השירות ברכישת חבילת גלישה

חדשות

סלקום תפצה לקוחות ב-3.8 מיליון שקל על התניית השירות ברכישת חבילת גלישה, צילום: צילום: Getty images Israel
סלקום תפצה לקוחות ב-3.8 מיליון שקל על התניית השירות ברכישת חבילת גלישה
25/12/2012, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהגישו לקוחות בעלי מכשיר דור שלישי שחויבו לרכוש גם חבילת גלישה, בניגוד לחוק התקשורת. חברי הקבוצה יקבלו פיצוי ממוצע של 100 שקל ללקוח

סלקום תפצה לקוחות בסכום של 3.8 מיליון שקל בגין התניית השירות ברכישת חבילת גלישה, כך נקבע בהסדר פשרה בתביעה ייצוגית, שאושר על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב.

לטענת התובעת, חברת רזגל אנרגיה, סלקום חייבה שלא כדין לקוחות שרכשו מכשיר דור שלישי לרכוש גם חבילת גלישה חודשית באינטרנט הסלולרי. התניה זאת, כך נטען, אינה חוקית ואינה סבירה, משום שבפועל לא קיים כל צורך טכני או אחר בחבילת הגלישה לשם עשיית שימוש במכשיר הדור השלישי. הסעד שהתבקש בתובענה היה השבה מלאה של התשלומים ששילם כל אחד מחברי הקבוצה עבור חבילת הגלישה, אשר הסתכם ביותר מ-6 מיליון שקל. כמו כן, התבקש סעד הצהרתי שיורה לסלקום לחדול מהתנהלותה האמורה.

סלקום טענה בתגובה, באמצעות עורכי הדין ברק טל וחניטל בלינסון ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון, כי הפרשנות של התובעת מוטעית, וכי מדובר בתשלום על כל שירותי הדור השלישי הכלולים במכשיר ולכן אין מדובר בהתניית שירות בשירות אלא בגביית תשלום על השירות עצמו.

לאחר משא ומתן ארוך סלקום הגיעה להסדר פשרה בתביעה, שבמסגרתו היא תפצה את הלקוחות אשר רכשו מכשיר דור שלישי בין יולי 2006 ליולי 2008, כ-61 אלף לקוחות בסך הכל, בסכום של 3.8 מיליון שקל, כאשר כל לקוח זכאי לפיצוי ממוצע של כ-100 שקל.

בהתאם להסדר שאושר על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, הפיצוי יועבר לחשבונות הלקוחות באמצעות זיכוי. סלקום לא מחויבת לאתר לקוחות שעזבו את החברה כדי להעביר אליהם את הפיצוי וכספם יועבר למטרות צדקה. היועץ המשפטי לממשלה התנגד לחלק זה בהסדר, אך השופטת ענת ברון קיבלה את עמדת הצדדים "לפיה בנסיבות שבהן מועד שינוי החיוב חל לפני למעלה מארבע שנים – יהיה קושי ממשי באיתורם של חברי קבוצה אלה, אף אם סלקום תשקיע בכך משאבים שהם למעלה מסבירים". 

עוד נקבע כי חברת רזגל אנרגיה תקבל גמול של 40 אלף שקל ועורכי הדין יוחי גבע ואמיר ישראל שייצגו אותה בתביעה יקבלו שכר טרחה של 300 אלף שקל. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:252
קומיט וכל טופס במתנה