שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מאסר וקנס של 1.25 מיליון שקל למנהל שהורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות

חדשות

מאסר וקנס של 1.25 מיליון שקל למנהל שהורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות, צילום: צילום: istock
מאסר וקנס של 1.25 מיליון שקל למנהל שהורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות
23/12/2012, עו"ד אנה נודל

יוסף סוויסה, מנהל חברות שנרשמו כעוסקות בענף הדלק, הודה במסגרת הסדר טיעון בהוצאת חשבוניות פיקטיביות וניכוי מס תשומות שלא כדין בהיקף של 37 מיליון שקל. ביהמ"ש: "מתחייבת ענישה מחמירה ומציבת גבולות"

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר על יוסף סוויסה מראשון לציון, מנהל חברות שנרשמו כעוסקות בענף הדלק, שש שנות מאסר וקנס בסך 1.25 מיליון שקל.

סוויסה והחברות שבניהולו הורשעו על פי הודעתו בהוצאת חשבוניות פיקטיביות וניכוי מס תשומות שלא כדין בנסיבות מחמירות בהיקף של 37 מיליון שקל. כתבי האישום נגד סויסה הוגשו על ידי המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, בעקבות חקירה של משרד חקירות מכס ומע"מ תל אביב. כמו כן הורשע סויסה בגניבה ממעביד.

בית המשפט אימץ את הסדר הטיעון אליו הגיעו התובעת, עו"ד יעל אריה-הלדמן, סגנית מנהלת המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, והסנגור. הצדדים הסכימו במסגרת הסדר הטיעון לעונש של  מאסר בפועל לתקופה של שש שנים.

במסגרת גזר הדין ציינה השופטת דבורה עמר כי "בענייננו, מתחייבת ענישה מחמירה ומציבת גבולות ביתר שאת. זאת לנוכח חומרתן המפליגה של נסיבות ביצוע העבירות, היקפן, משך הזמן בו בוצעו והשיטתיות שבביצוען ועזות המזח, בהן בוצעו חזור ושנה, אף לאחר שהוחל בניהול הליך פלילי בעניינו של הנאשם. והכל מתועל למטרה פסולה הונאה וגריפת סכומי כסף גבוהים תוך גריעתם מן הקופה הציבורית. אף משנה חומרה כי המחדלים לא הוסרו ונזקה של הקופה הציבורית לא הוטב".

 

 

(ת"פ 989-06-09)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:118
קומיט וכל טופס במתנה