שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ייצוגית נגד Alljobs: גביית תשלום ממחפשי העבודה מנוגדת לחוק שירות התעסוקה

חדשות

ייצוגית נגד Alljobs: גביית תשלום ממחפשי העבודה מנוגדת לחוק שירות התעסוקה, צילום: צילום: istock
ייצוגית נגד Alljobs: גביית תשלום ממחפשי העבודה מנוגדת לחוק שירות התעסוקה
20/12/2012, עו"ד אנה נודל

בבקשה לתביעה ייצוגית טוענים המבקשים כי אתר הדרושים Alljobs פועל כלשכת תעסוקה פרטית ללא אישור משרד התמ"ת, בניגוד לחוק הגנת הצרכן ולחוק שירות התעסוקה. סכום התביעה מוערך ביותר מ-175 מיליון שקל

בבית הדין האזורי לעבודה הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד אתר הדרושים Alljobs. המבקשים טוענים כי גביית תשלום ממחפשי העבודה אסורה לפי חוק שירות התעסוקה.

אתרי דרושים אחרים גובים תשלום מהמעסיקים, בעוד ש- Alljobsמרכזת עבור מחפשי העבודה את ההצעות וגובה מהם תשלום בגין השירות. לטענת המבקשים, החוק אוסר על גביית תשלום ממחפשי העבודה בגין שירות תיווך בינם לבין המעסיק. בנוסף קובע החוק כי על חברה העוסקת בתיווך בין המעסיקים לעובדים לקבל אישור ממשרד התמ"ת.

המבקשים טוענים, באמצעות עורכי הדין רחל אידלביץ, אסף פינק ורעות פרקש-צימרינג, כי Alljobs פועלת מבלי שקיבלה את האישור לשמש כלשכה פרטית. התובעים מבקשים להשיב למשתמשי האתר את התשלומים שנגבו בשבע השנים האחרונות המוערכים בסך של יותר מ-175 מיליון שקל.

בנוסף טוענים המבקשים שהאתר מטעה את לקוחותיו ועובר על חוק הגנת הצרכן, חוק החוזים וחוק יסוד חופש העיסוק. הטענה מתייחסת לשירות סינון קורות חיים אותו מציע האתר למעסיקים. "המשיבה מטעה את משתמשי האתגר כשהיא מצהירה שמנויים יכולים לשלוח את קורות החיים שלהם לכל מעסיק המפרסם באתר כאשר המשיבה מציעה למציעי עבודה שירות מיון קורות חיים ובעצם מסננת את קורות החיים מבלי ידיעת שולחיהם", נכתב בבקשה.

באולג'ובס טוענים בתגובה כי מדובר בתביעה חסרת כל בסיס משפטי.  

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:196
קומיט וכל טופס במתנה