שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יואב גלנט החזיר למושב עמיקם 350 מ"ר וחתם את המחלוקת על גבולות נחלתו

חדשות

יואב גלנט החזיר למושב עמיקם 350 מ"ר וחתם את המחלוקת על גבולות נחלתו, צילום: מושב עמיקם
יואב גלנט החזיר למושב עמיקם 350 מ"ר וחתם את המחלוקת על גבולות נחלתו
20/12/2012, עו"ד אנה נודל

לפני כשנתיים קבע מבקר המדינה כי גלנט עשה שימוש חורג בשטח ציבורי הסמוך לביתו. החודש אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מנשה-אלונה את גבולות הנחלה והביאה לסיומה את הפרשה שעלתה לגלנט בתפקיד הרמטכ"ל

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מנשה-אלונה אישרה החודש את גבולות הנחלה של משפחת יואב גלנט במושב עמיקם, והביאה לסיומה את הפרשה שהסעירה את התקשורת לפני כשנתיים ועלתה לאלוף גלנט ככל הנראה בתפקיד הרמטכ"ל.

הוועדה המקומית אישרה תשריט חלוקה מתוקן לנחלה, ובכך קבעה סופית את גבולות הנחלה של משפחת גלנט, והביאה את הנושא לסיומו. גלנט יחזיר למושב 350 מ"ר שעליהם נסלל כביש גישה לביתו. החלטת הוועדה תיקנה טעות שנפלה לפני שנים בתוכנית מדידה שהוגשה על ידי מושב עמיקם לרשויות התכנון, דבר שהוביל לדיון ציבורי ביחס לגבולות הנחלה של גלנט. אישור תשריט החלוקה חותם את המחלוקת סביב גבולות הנחלה.

לפני כשנתיים הגישה התנועה הירוקה עתירה לבג"צ בדרישה לבחון מחדש את התאמתו של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל על רקע החשדות לעבירות תכנון ובנייה הנוגעות לנחלת בני הזוג גלנט במושב עמיקם.

מבקר המדינה לשעבר מיכה לינדרשטראוס פרסם כי גלנט פלש לשטח ציבורי, ולמרות שהובהר לו שעליו לפנות את השטח הוא לא פינה את השטח במשך ארבע שנים. כמו כן קבע המבקר כי גלנט "עשה שימוש חורג בשטח הציבורי הפתוח הסמוך לביתו המיועד לכלל לצורך מעבר רק לכלי רכבו, אשר נמשך שנים ארוכות", וכי גלנט חתם על תצהירים כוזבים לעיבוד החלקה שפלש אליה ולשביל שסלל בשטח הציבורי.

במסגרת חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שהוגשה במסגרת העתירה לבג"ץ נגד מינויו של גלנט, נכתב כי הפרשה מעלה תמונה כללית של "אדם העושה במקרים לא מעטים דין לעצמו תוך קביעת עובדות בשטח, עובדות לגביהן בחלק מהמקרים מתקבל אישור בדיעבד תוך הסתייעות בגורמים בכירים שונים לצורך כך".‏ וינשטיין הוסיף כי "הנתונים הקיימים באשר להתנהלותו של האלוף יואב גלנט מעלים קשיים משפטיים משמעותיים באשר לסבירות ההחלטה למנותו לרמטכ"ל", וכי "ספק אם ראוי מבחינה ערכית להותיר בעינה את ההחלטה בדבר המינוי". בעקבות פרסומים אלה, הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק על ביטול המינוי של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:83
קומיט וכל טופס במתנה