שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ח"כ יואל חסון ליועמ"ש ולמבקר המדינה: הורדת תכניות בחדשות 2 – בניגוד לחוק

חדשות

ח"כ יואל חסון ליועמ"ש ולמבקר המדינה: הורדת תכניות בחדשות 2 – בניגוד לחוק, צילום: צילום: ערוץ 2
ח"כ יואל חסון ליועמ"ש ולמבקר המדינה: הורדת תכניות בחדשות 2 – בניגוד לחוק
19/12/2012, אלכסנדר כץ, אייס

במכתב ששלח הבוקר ביקש חסון לבחון את החלטת ערוץ 2 להוריד את התוכניות שש עם ופגוש את העיתונות, וטען כי "נתניהו חפץ בקיום ערוץ 'מטעם' המשדר רק מה שהוא מבקש להשמיע"

ח"כ יואל חסון (התנועה) ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וממבקר המדינה יוסף שפירא לבדוק את סוגיית הורדת התוכניות "שש עם" ו"פגוש את העיתונות" בערוץ 2, ואת התנהלות הממשלה והעומד בראשה מול ערוץ 10. במכתב ששלח הבוקר (יום ד') לווינשטיין, לשפירא ולנשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, כתב חסון כי "אירועים אלה, שהם בעלי משמעות הרסנית בכל עת, חמורים שבעתיים כשהם מתרחשים בעת מערכת בחירות. יצוין כי אין מדובר באירועים מקריים, אלא בניסיון מכוון ומתוזמן היטב להצר את צעדיה של העיתונות, והכל בכדי למנוע דיון ציבורי שיש לו חשיבות מיוחדת בתקופת בחירות".

לדברי חסון, החלטת דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2 לבטל את "פגוש את העיתונות" ו"שש עם עודד בן עמי", היא פגיעה בחופש העיתונות, העומדת בסתירה להוראות חוק הרשות השנייה, "ומביאה לשידורים בלתי מאוזנים ובלתי הוגנים".

עוד טען חסון כי "החשכת שידורי ערוץ 10 לצד ביטול תכניות האקטואליה של ערוץ 2 פוגעים ברבגוניות של התקשורת בישראל וממילא בחופש העיתונות. לממשלת ישראל ולעומד בראשה יש אינטרס ברור למנוע דיון בהתנהלותם. הם חפצים בקיום ערוץ תקשורת 'מטעם' המשדר רק את מה שהם מבקשים להשמיע, לצד 'חינמון' רב תפוצה המהווה, אף הוא, שופר של הממשלה".

ח"כ חסון התייחס לקשיים שמערימה הממשלה, לדבריו, על הארכת הזיכיון לערוץ 10. כפי שעולה מעתירה לבג"צ שהגיש הערוץ, "ראש הממשלה מנסה למנוע את יישום הסדר פריסת החוב לערוץ, וזאת ללא כל נימוק או הסבר, ובניגוד לעמדת משרד האוצר, משרד התקשורת, הרשות השנייה והיועץ המשפטי לממשלה. אם חלילה לא יאושר ההסדר, יוחשך המסך וערוץ 10 ייסגר לאלתר".

מהרשות השנייה טרם התקבלה תגובה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:192
קומיט וכל טופס במתנה