שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד המחבל מחמד מפארגה שאחראי לפיגוע ברחוב שאול המלך בתל אביב

חדשות

כתב אישום נגד המחבל מחמד מפארגה שאחראי לפיגוע ברחוב שאול המלך בתל אביב, צילום: צילום: MathKnight
כתב אישום נגד המחבל מחמד מפארגה שאחראי לפיגוע ברחוב שאול המלך בתל אביב
19/12/2012, עו"ד אנה נודל

מפארגה בן ה-18 הניח מטען חבלה באוטובוס בקו 142 וגרם לפציעתם של 26 בני אדם. כתב האישום מייחס לו עשרות סעיפים של ניסיון רצח, גרימת חבלה חמורה וסיוע לאויב במלחמה

כתב אישום הוגש הבוקר (ד') נגד מחמד מפארגה, תושב טייבה בן 18 שמואשם בביצוע הפיגוע באוטובוס בתל אביב ב-21 בנובמבר. כתב האישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בתל אביב מייחס לו עשרות סעיפים של ניסיון רצח וגרימת חבלה חמורה, סיוע לאויב במלחמה וגרימת התפוצצות חומר נפץ.

בפיגוע שאירע ברחוב שאול המלך בתל אביב נפצעו 26 בני אדם. להערכת השב"כ הפיגוע הוצא לפועל על ידי חוליה שבראשה עמד אחמד מוסא, תושב בית לקיא בן 25. להערכת החוקרים, הוא החל לתכנן את הפיגוע בטרם החל מבצע עמוד ענן ורכש חומרי חבלה מפואד עאצי אשר נעצר גם כן.

מוסא שכנע את מפארגה לבצע את הפיגוע ובאמצעותו לנקום על מותו של אחמד ג'עברי, ולצורך כך החליטו השניים לנצל את האזרחות הישראלית של מפארגה שעבד במודיעין.

מפארגה נסע לתל אביב עם המטען שאותו הכין מוסא. לאחר הגעתו הוא חיפש אוטובוס עם נוסעים רבים, ובסביבות השעה 11:55 עלה לאוטובוס בקו 142 של חברת דן. מפארגה הניח את התיק מתחת למושב ולאחר שירד מהאוטובוס התקשר לשותפו מוסא שהפעיל את המטען מרחוק באמצעות טלפון סלולרי.

לפי הערכת השב"כ, חברי החוליה תכננו להגיע לרמאללה לאחר הפיגוע אך נעצרו. כתבי האישום נגד ארבעת החשודים הנוספים יוגשו בבית דין צבאי. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:61
קומיט וכל טופס במתנה