שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שושן ברבי המואשם בדריסה בתאונת פגע וברח: "עיריית נתניה מתנכלת לי ולעסקיי"

חדשות

שושן ברבי המואשם בדריסה בתאונת פגע וברח: "עיריית נתניה מתנכלת לי ולעסקיי", צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
שושן ברבי המואשם בדריסה בתאונת פגע וברח: "עיריית נתניה מתנכלת לי ולעסקיי"
18/12/2012, ליאור שדמי שפיצר

מחר יתקיים הדיון בעתירתו של ברבי, הטוען כי בעקבות מעצרו העירייה מקשה על הגישה לפיצוציה שבבעלותו ללא היתר חוקי, הציבה מצלמת מעקב במקום ופקחיה משיתים עליו קנסות רבים ללא הצדקה

מחר (ד') יתקיים בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד דיון בעתירה שהגיש שושן ברבי, שהואשם בדריסת שלוש נשים והפקרתן בתאונת פגע וברח, נגד עיריית נתניה בטענה כי העירייה מתנכלת לו ולעסקיו במטרה "להעניש" אותו, ובכך גם פוגעת באשתו ובפרנסת משפחתם.

בעתירה המנהלית שהגיש ברבי, באמצעות עו"ד אילן בומבך, נטען כי העירייה הציבה גדר הפרדה בין הכביש לעסק שבבעלותו, "פיצוציית אלמוגים", וזאת ללא היתר בנייה ומתוך מטרה למנוע את גישתם של רבים לפיצוציה, לפגוע בפרנסתו ולגרום לו נזק ואי נוחות. עוד טען ברבי כי פקחי העירייה מגיעים בכל לילה ומשיתים עליו קנסות בסכום של 730 שקל לכל דו"ח, לעיתים מידי שעה באותו לילה, בגין העובדה שהעסק פתוח לאחר השעה 24:00 ללא "היתר לילה". בנוסף, הוצבה מצלמת מעקב על עמוד חשמל עירוני המצוי על אי תנועה בסמוך לפיצוציה, העוקבת אחר העסק באופן רציף תוך פגיעה בפרטיות, וכן בוטל מפרץ החנייה המאפשר לנהגים לעצור את רכבם ולקנות בפיצוציה.

ברבי נעצר ב-20 באוגוסט 2012 בחשד לדריסתן של שלוש הולכות רגל בעיר נתניה והפקרתן, ובספטמבר הוגש נגדו כתב אישום. לטענתו, מיד לאחר מעצרו, הוציאה העירייה צו סגירה מנהלי ל-30 יום לעסק שמפעילים הוא ואשתו, אשר בוטל בהחלטת בית משפט, תוך שצוין כי המשטרה פעלה בחוסר סמכות משווע בהוצאת הצו.

לטענת ברבי, העסק שבבעלותו עבד ללא הפרעה במשך כ-7 שנים, כשהעירייה מודעת כל השנים לפעילותו ומבלי שפתחה נגדו בהליך משפטי כלשהו. אולם, לאחר ביטולו של צו הסגירה המנהלי החלה העירייה להתנכל לעסק, בין אם כ"זרוע ביצועית" של המשטרה, ובין אם מטעמים זרים אחרים.

עוד טען ברבי כי עד היום לא הוצג לעותרים או לבאי כוחם כל היתר חוקי המעגן את עבודות העירייה האינטנסיביות מסביב ובצמוד לעסק, חרף פניותיהם לעירייה. לטענתו, העירייה לא פנתה אליהם טרם תחילת העבודות ולא יידעה אותם על כוונותיה, כשהיא פועלת כגנב בלילה ומבלי לאפשר להם זכות טיעון או אפילו זכות שימוע אלמנטרית.

לדברי עו"ד בומבך, המייצג את ברבי, "יש לעשות הפרדה בין העובדה שברבי מואשם לבין העסק שממנו מתפרנסת משפחתו. במקרה זה העירייה פועלת באכיפה סלקטיבית".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:70
קומיט וכל טופס במתנה