שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית נגד סקיילקס: "נושה יחיד יקבל 75% ממכירת פרטנר לחיים סבן"

חדשות

בקשה לייצוגית נגד סקיילקס: "נושה יחיד יקבל 75% ממכירת פרטנר לחיים סבן", צילום: צילום: בוצ'צ'ו
בקשה לייצוגית נגד סקיילקס: "נושה יחיד יקבל 75% ממכירת פרטנר לחיים סבן"
18/12/2012, יואב כהן עו"ד מירית דובר

סקיילקס שבבעלות אילן בן דב תקבל 350 מיליון שקל בלבד מתוך 1.5 מיליארד שקל שישלם סבן תמורת פרטנר. התובע: "מבחינת המעטפת העסקה מעולה, מבחינת החלוקה הפנימית – פגיעה אנושה"

האם עסקת מכירת פרטנר לחיים סבן תתעכב? אתמול (ב') נודע על הגשת בקשה לתביעה ייצוגית בגין עסקת העברת החברה שבבעלותו של אילן בן דב.

הבקשה לאישור תביעה ייצוגית בסכום של 530 מיליון שקל הוגשה למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עורכי הדין יצחק אבירם ושחר בן-מאיר, נגד חברות סקיילקס שבבעלות אילן בן דב ונגד קבוצת חיים סבן. הסיבה: חלוקת התמורה מעסקת מכירת מניות פרטנר בין הנושים של סקיילקס, שלטענת המבקש, יובל זומר, יוצרת העדפה ומקנה הטבה לחברת אדוונט, שהיא נושה מועדף של סקיילקס.

זומר טוען שמתוך התמורה הכוללת של 1.5 מיליארד שקל שתקבל סקיילקס מסבן, תקבל אדוונט 1.15 מיליארד שקל, ואילו בידי סקיילקס עצמה יוותרו 350 מיליון שקל בלבד. לכן, טוען התובע, "מבחינת המעטפת העסקה מעולה, אך מבחינת החלוקה הפנימית העסקה מזעזעת ופוגעת אנושות בחברה, ובמיוחד בנושים שלה שאינם אדוונט".

זומר מוסיף שאת מניות פרטנר שייוותרו בידי החברה ניתן היה למכור במחיר השוק תמורת 620 מיליון שקל, או למכור אותן לקבוצת סבן תמורת 807 מיליון שקל. דבר שפוגע בחברה. "מדובר בפער של 345-352 מיליון שקל", טוען זומר.‏

הבקשה לאישור התביעה כייצוגית מגיעה לאחר שביום רביעי שעבר נודע שעסקת המכירה של חברת פרטנר לידי איש העסקים חיים סבן צפויה להניב הפסד של כ-80 מיליון שקל לבעלי המניות של החברה. זאת, בהתבסס על הדו"ח הרבעוני האחרון ומבלי להתחשב בסכום הדיבידנד שיתקבל כחלק מהעסקה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה