שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר חוק ויקיפדיה: המדינה תוותר על זכויות היוצרים בתמונות כדי לסייע להסברה

חדשות

אושר חוק ויקיפדיה: המדינה תוותר על זכויות היוצרים בתמונות כדי לסייע להסברה, צילום: צילום: Ira Abramov
אושר חוק ויקיפדיה: המדינה תוותר על זכויות היוצרים בתמונות כדי לסייע להסברה
18/12/2012, עו"ד אנה נודל

החוק מתיר שימוש ללא תמורה בתצלומים שזכות היוצרים בהם שייכת למדינה והמצויים באתרי משרדי הממשלה. יוזם החוק ח"כ מאיר שטרית: "מצב ההסברה של ישראל בעולם מזעזע. אני מקווה שהציבור יעשה שימוש בתמונות"

הממשלה אישרה את השימוש בתמונות אשר זכויות היוצרים בהן שייכות למדינה. את הצעת החוק, אשר זכתה לכינוי "חוק ויקיפדיה", יזם ח"כ מאיר שטרית בעקבות דיון בוועדת המדע בחגיגות הערך ה-100 אלף של ויקיפדיה ישראל. בעקבות אישור החוק ניתן להשתמש ללא תמורה בתצלומים, שזכות היוצרים בהם שייכת למדינה והמצויים באתרי משרדי הממשלה.

בעקבות אישור החוק אמר ח"כ מאיר שטרית: "ישראל נמצאת בבעיה רצינית מול גופי התקשורת העולמיים. מצב ההסברה של ישראל בעולם הוא מזעזע. זה אך הגיוני שלצורך הסברה המדינה תוותר על זכויות היוצרים שלה על תמונות. אני מקווה שהציבור הרחב יעשה שימוש בעשרות אלפי התמונות, וכך גם נוכל ללמוד על ההיסטוריה של המדינה".

בהתאם להחלטה, משרדים ממשלתיים יהיו רשאים לדרוש כי בכל שימוש בתצלום יצוין מהיכן הוא נלקח.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:22
קומיט וכל טופס במתנה