שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד אוריאל לין: "שאלת גיל הפרישה מחייבת הסדר חקיקתי ולא פתרונות חד פעמיים"

חדשות

עו"ד אוריאל לין: "שאלת גיל הפרישה מחייבת הסדר חקיקתי ולא פתרונות חד פעמיים", צילום: עו"ד אוריאל לין
עו"ד אוריאל לין: "שאלת גיל הפרישה מחייבת הסדר חקיקתי ולא פתרונות חד פעמיים"
17/12/2012, ליאור שדמי שפיצר

נשיא איגוד לשכות המסחר מתח ביקורת על החלטת ביה"ד הארצי לעבודה שלפיה לא ניתן לסיים העסקה של עובד רק על סמך הגיעו לגיל הפנסיה: "ההחלטה יוצרת חוסר איזון"

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין מתח ביקורת על החלטת בית הדין הארצי לעבודה, שלפיה לא ניתן לסיים את העסקתו של עובד המגיע לגיל הפרישה, ללא נימוק משכנע בנוסף על גילו. לדברי לין, החלטת בית הדין לעבודה אולי אינה שגויה מבחינת תוכנה, אך היא בוודאי שגויה בהיבט הסמכות שבית הדין נטל על עצמו.

"החלטת בית הדין יוצרת חוסר איזון", אמר לין. "מצד אחד יש זכות מלאה לעובד לפרוש בהגיעו לגיל פנסיה כאשר פרישתו מהעבודה אינה נחשבת להתפטרות והוא זכאי למלוא הזכויות המגיעות לו, ומהצד השני המעסיק אינו זכאי לשחרר את העובד בשל העובדה שהגיע לגיל הפרישה מבלי שהפעולה תהווה פיטורין שלא כחוק".

לין הדגיש כי מדובר בשאלה מורכבת המחייבת הסדר חקיקתי מלא ולא פתרונות חד פעמיים המשנים נורמה כללית שהיתה מקובלת עד היום בכל מערכות יחסי העבודה. "פתרון חלקי של בית הדין הארצי לעבודה הוא פתרון לא רצוי", הסביר לין. "יש נושאים שבית הדין חייב להשאירם בסמכות המחוקק על מנת שהטיפול יהיה כולל וייצור איזון נכון ושלם על כל מרכיביו. חייבת להיות ראייה כוללת של התוצאות וכלל ההשלכות החברתיות שעלולות להיות להחלטת בית הדין הארצי לעבודה".

לדברי לין, "גם הצורך להעביר הליכי שימוע למי שהגיע לגיל פרישה ולהסביר לו מדוע עליו לפרוש יהיה לרועץ לעובדים. הוא יחייב את המעסיקים לגייס הנמקות שיפגעו בעובד עצמו ואפילו יעלו שאלות תמונות כמו האם במצב שבו יכולת התרומה של העובד פוחתת כתוצאה ישירה של גילו, יש להתעלם מעניין הגיל".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:104
קומיט וכל טופס במתנה