שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ראש הלשכה: "מבחינתי שכל אזרח ילמד משפטים, על השינוי להיות בשערי המקצוע"

חדשות

ראש הלשכה: "מבחינתי שכל אזרח ילמד משפטים, על השינוי להיות בשערי המקצוע", צילום: צילום: יח"צ
ראש הלשכה: "מבחינתי שכל אזרח ילמד משפטים, על השינוי להיות בשערי המקצוע"
17/12/2012, ליאור שדמי שפיצר

בנאומו בטקס ההסמכה השנתי של לשכת עורכי הדין בירושלים אמר עו"ד דורון ברזילי כי הוא מודע למצוקות אך הבהיר: "אין בליבי על מספרם של עורכי הדין בישראל וגם לא על מספר הפקולטות למשפטים בארץ"

"מבחינתי, שכל אזרח במדינת ישראל יהיה בעל השכלה משפטית", כך אמר ראש לשכת עורכי הדין בישראל עו"ד דורון ברזילי בנאום שנשא ביום חמישי בטקס ההסמכה השנתי של לשכת עורכי הדין, שנערך בבנייני האומה בירושלים. בטקס החגיגי הצטרפו לשורותיה של הלשכה 1,248 חברים חדשים, שהצטרפו ל-50,897 עורכי הדין הפעילים החברים בלשכה.

ראש הלשכה סיפר שאת תחילת דרכו בפעילות בלשכה התחיל בהקמתה של ועדת עורכי דין צעירים, ואמר: "אני מודע לצרכים, מודע לרצונות, מודע למצוקות, באתי מכם, ובין היתר לשם כך נבחרתי, לייצג אתכם נאמנה וכך אמשיך". עו"ד ברזילי ציין גם את יוזמתו להורדת דמי החבר, המהווים מעמסה לא פשוטה עבור חלק מחבריה, והוסיף כי "על דמי החבר לגלם את פעילויות החובה והרשות של הלשכה על פי חוק, כגון הסמכה, השתלמויות מקצועיות, אתיקה ודין משמעתי, ואילו פעילויות התרבות והפנאי ימומנו ברובן בידי מי שיבקש להשתתף בהן".

"אני מבקש לומר בקול ברור: הלשכה אינה פועלת ולא תפעל לפי מכסות קבלה", אמר ראש הלשכה בנאומו בהתייחס לטענות כלפי רמתם המקצועית של עורכי הדין. "אין בליבי על מספרם של עורכי הדין בישראל, וגם לא על מספר הפקולטות למשפטים בארץ. מבחינתי שכל אזרח החפץ בכך יזכה להשכלה משפטית. אלא שאנחנו מבקשים לקבל את הטובים והראויים ביותר, והשינוי חייב להיות בשערי המקצוע".

ראש הלשכה ברזילי סקר בנוסף את שורת פסקי הדין שניתנו לאחרונה בבתי המשפט אשר קבעו כי אל לגופים שונים להעניק שירותים משפטיים ללקוחות בניגוד לחוק לשכת עורכי הדין, הקובע כי שירותים משפטיים יינתנו אך ורק על ידי עורכי דין, שהם אלה שהוכשרו והוסמכו לכך".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:147
קומיט וכל טופס במתנה