שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושרה תביעה נגזרת בשם אילקס מדיקל נגד בעל השליטה בה

חדשות

אושרה תביעה נגזרת בשם אילקס מדיקל נגד בעל השליטה בה, צילום: קרדיט צלם: Getty images Israel
אושרה תביעה נגזרת בשם אילקס מדיקל נגד בעל השליטה בה
16/12/2012, עו"ד אנה נודל

המבקשים: ד"ר משה בן שאול, מנכ"ל אילקס מדיקל ובעל השליטה בה, משך סכומי עתק כשכר מכוח הסכם העסקה שלא אושר כקבוע בחוק. שכרו עלה מ-2.4 מיליון שקל בשנת 2005 ל-10.6 מיליון בשנת 2011. ביהמ"ש: הסכם ההעסקה אינו תקף

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הגשת תביעה נגזרת בשם החברה הציבורית אילקס מדיקל כנגד מנכ"ל החברה ובעל השליטה בה,  ד"ר משה בן שאול. המבקשים טוענים באמצעות משרד עורכי הדין צמח – שאשא כי בין השנים 2005 ל-2011, משך ד"ר בן שאול סכומי עתק כשכר מכוח הסכם העסקה שלא אושר כקבוע בחוק. סכום התביעה הוערך בסך נומינאלי של כ- 33 מיליון שקל. בהחלטה המשתרעת על פני 29 עמודים קבעה השופטת רות רונן כי "הסכם העסקה של בן שאול אינו תקף, לא כלפי בן שאול ולא כלפי החברה. התוצאה של בטלות ההסכם, היא כי בן שאול לא היה זכאי לקבל את השכר שהחברה שילמה לו מכוח ההסכם, ועליו להשיבו לכן לחברה." השופטת קבעה כי "קיימות אינדיקציות לא מעטות המטילות ספק כי אכן מדובר בשכר הוגן, ובהוגנות תנאי הסכם ההעסקה של בן שאול." בין היתר ציינה רונן את הבעייתיות של קביעת אופן העלאת השכר של המנכ"ל. בהתאם להסכם ההעסקה הוא זכאי לעלייה ריאלית של 7% בשכרו, שאינה תלויה בכול משתנה אחר. באופן זה חלה עלייה ריאלית משמעותית בשכרו של בן שאול במהלך השנים. בשנת 2005 שכרו עמד על שיעור של 2.4 מיליון שקל, בשנת 2010 השכר הגיע לשיעור של 8 מיליון שקל וב-2011 ל-10.6 מיליון שקל.

"יש לציין כי אינני קובעת בשלב זה כי כל התניות הללו אינן הוגנות ואינן סבירות יחד עם זאת, מדובר בהסכם חשוד, הכולל תניות המיטיבות מאוד עם בן שאול – כך שוודאי שלא ניתן לקבוע כי המשיבים הוכיחו כי מדובר בהסכם הוגן וסביר", כתבה רונן בהחלטתה.

בית המשפט דחה את התביעה כנגד הדירקטורים האחרים בחברה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:165
קומיט וכל טופס במתנה