שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עמותת חדו"ש: חסידות סאטמר מציעה שוחד בחירות לישיבות

חדשות

עמותת חדו"ש: חסידות סאטמר מציעה שוחד בחירות לישיבות, צילום: ישיבה
עמותת חדו"ש: חסידות סאטמר מציעה שוחד בחירות לישיבות
16/12/2012, עו"ד אנה נודל

חסידות סאטמר מציעה לכל ישיבה שתלמידיה לא יצביעו בבחירות מענק של 100 אלף שקל. עמותת חדו"ש: "זכותם של חסידי סטמאר להחרים את הבחירות אבל אסור להם להציע שוחד לאחרים"

עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין וליו"ר ועדת הבחירות לכנסת השופט אלייקים רובינשטיין, בדרישה לבחון את חוקיות הצעת המענקים של אחד מאדמו"רי סאטמר למוסדות חינוך שונים בארץ, אם תלמידיהם יחרימו את הבחירות.

חסידות סאטמר האנטי ציונית היא הגורם המרכזי בקרב החרדים המתנגדים להשתתפות בבחירות ולקבלת תקציבים מהמדינה. בימים האחרונים פורסם כי פלג של החסידות מציע לכל ישיבה שתלמידיה לא יצביעו בבחירות מענק של 100,000 שקל. על פי הפרסום, האדמו"ר של פלג זה, הרב זלמן ליייב טייטלבוים המתגורר בארה"ב, יחלק את המענקים בעת ביקורו בארץ לאחר הבחירות.

לטענת חדו"ש, ההצעה של חסידיות סאטמר מהווה עבירה לכאורה על שני סעיפים מרכזיים בחוק הבחירות לכנסת. במכתב שנשלח ליועמ"ש ויו"ר ועדת הבחירות מציינת חדו"ש כי החוק קובע איסור חמור על מתן או הצעת שוחד שעשויים להשפיע על הבוחר להימנע מלהצביע בבחירות או להשתתף בהן, וכי מדובר בעבירה אשר העונש המירבי בגינה עומד על חמש שנות מאסר. מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב סבור כי "זכותם של חסידי סטמאר להחרים את הבחירות אבל אסור להם להציע שוחד לאחרים. יש להבהיר להם שהחוק הישראלי חל גם עליהם".

חדו"ש מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה ומיו"ר ועדת הבחירות "להבהיר ברבים, כי קבלת הכספים הנ"ל על ידי הישיבות תהווה עבירה על החוק ותגרור עמה ענישה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:222
קומיט וכל טופס במתנה