שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בנק לאומי וחברה-בת נקנסו ב-4 מיליון שקל: לא פרסמו אזהרת רווח לפני גיוס אג"ח

חדשות

בנק לאומי וחברה-בת נקנסו ב-4 מיליון שקל: לא פרסמו אזהרת רווח לפני גיוס אג"ח, צילום: צילום: דוד שי
בנק לאומי וחברה-בת נקנסו ב-4 מיליון שקל: לא פרסמו אזהרת רווח לפני גיוס אג"ח
13/12/2012, עו"ד אנה נודל

לאומי פרסם דו"ח על ירידה צפויה ברווח הנקי יומיים לאחר גיוס חוב של יותר מ-2 מיליארד שקל על ידי לאומי למימון. ועדת האכיפה המנהלית: אסור שמידע חיוני לציבור ייפול בין הכיסאות ולא יגולה לציבור

מותב ועדת האכיפה המנהלית בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום אישרו אתמול (ד') את הסדר האכיפה המנהלית שנחתם בין רשות ניירות ערך ובין בנק לאומי והחברה-הבת שלו לאומי למימון, אשר במסגרתו הוטל עליהם עיצום כספי בסכום של 4 מיליון שקל, שיחולק בין שתי החברות בחלקים שווים. הקנס הוטל בעקבות אי מסירת אזהרת רווח לפני גיוס של למעלה מ-2 מיליארד שקל.

בנק לאומי מחזיק בבעלות מלאה בלאומי למימון, חברה פרטית שמטרתה היחידה הינה גיוס מקורות עבור בנק לאומי באמצעות הנפקות לציבור והנפקות פרטיות של ניירות ערך. לאומי למימון גייסה בנובמבר 2011 איגרות חוב בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקל עבור בנק לאומי. כעמור שני ימי עסקים ממועד ההנפקה הגיש בנק לאומי אזהרת רווח, שלפיה הרווח הנקי הצפוי ברבעון השלישי יהיה נמוך משמעותית מהרווח שעליו דווח בשני הרבעונים הראשונים. לפי הדיווח, הירידה ברווח הנקי נגרמה בעיקר עקב ירידת הערך של ההשקעה במניות חברת פרטנר תקשורת.

הבירור המנהלי ברשות ני"ע התמקד בשאלה מדוע לא הובא המידע שהוצג בדו"ח המידי לידיעת ציבור המשקיעים לפני ההנפקה. במסגרת הבירור שהתנהל מול בנק לאומי מצאה הרשות שהדיונים על הפחתת שווי ערך המניות של פרטנר התנהלו ללא קשר להתקדמות הליכי ההנפקה, דבר המהווה לשיטתה חוסר זהירות ורשלנות מצד הבנק.

ועדת האכיפה המנהלית קבעה כי "ההפרדה התאגידית בין הבנק לבין הבנק הנהנה מפירות ההנפקה אסור שתביא לכך שמידע חיוני לציבור ''ייפול בין הכיסאות' ולא יגולה לציבור".

בנוסף לעיצום הכספי, התחייבו בנק לאומי ולאומי למימון ליצור נוהל אכיפה פנימית חדש ואפקטיבי להסדרת הטיפול במידע מהותי שטרם פורסם על עסקי הבנק לקראת הנפקה באמצעות חברה-בת, אופן קבלת המידע, הדיון בו, השלכות גילויו על ההנפקה ואופן גילויו טרם ההנפקה.

ועדת האכיפה המנהלית ציינה כי העיצום הכספי בהסדר נמוך יחסית לגוף פיננסי מרכזי במשק. עם זאת, מדובר באירוע נקודתי אשר לא היה בו כדי להצביע על התנהלות רשלנית חוזרת וקבועה מצד הבנק והחברה-הבת שלו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:243
קומיט וכל טופס במתנה