שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעקבות בקשת ביזיון ביהמ"ש: מזכיר ועדות במל"ל לא יוכל לתת שירותים משפטיים

חדשות

בעקבות בקשת ביזיון ביהמ"ש: מזכיר ועדות במל"ל לא יוכל לתת שירותים משפטיים, צילום: צילום: istock
בעקבות בקשת ביזיון ביהמ"ש: מזכיר ועדות במל"ל לא יוכל לתת שירותים משפטיים
13/12/2012, ליאור שדמי שפיצר

לבקשת לשכת עורכי הדין ניתן צו נגד משה ניסן, לשעבר מזכיר ועדות בביטוח הלאומי, האוסר עליו לספק שירותים משפטיים בתשלום לאזרחים התובעים את זכויותיהם בביטוח הלאומי, לרבות ייצוג ומילוי טפסים

שלב נוסף במאבק לשכת עורכי הדין נגד מסיגי גבול המקצוע: בית המשפט המחוזי בירושלים אסר על משה ניסן מחולון, לשעבר מזכיר ועדות בביטוח הלאומי, לתת שירותים משפטיים לאזרחים התובעים את זכויותיהם בביטוח הלאומי.

באפריל 2010 אסר בית המשפט המחוזי בירושלים על ניתן לספק כל סוג של שירות משפטי עבור פונים למל"ל או לפרסם מתן שירות כזה. הצו ניתן לבקשת לשכת עורכי הדין במסגרת תביעה שהגישה נגדו בגין הסגת גבול המקצוע. הלשכה טענה כי מדובר באדם שאינו עורך דין, אשר שימש בעבר כמזכיר ועדות במל"ל, המציג עצמו כמומחה לתביעות ביטוח לאומי ומספק שירותים משפטיים בתשלום ללקוחות, בין היתר במסווה של פעילות עמותה לסיוע לנזקקים.

לטענת הלשכה, באמצעות עוה"ד אסף פוזנר, אתי ליבמן-עפאים וגלעד לסר ממשרד כהן וילצ'יק קמחי ושות', ניסן הפר את הצו השיפוטי שניתן נגדו. הבקשה לביזיון בית המשפט שהגישה הלשכה נסמכה בין היתר על מכתבים בחתימתו של ניסן שהגיעו לידיה, שבהם הוא פנה בשם אנשים אחרים למל"ל בבקשות שונות, וכן על עדות של לקוחה לשעבר שחתמה עמו על הסכם שכר טרחה לייצוגה בפני המל"ל ועל פרסומיו באינטרנט כ"מומחה לתביעות ביטוח לאומי".

במסגרת הליכי ביזיון בית המשפט, דרשה הלשכה לאכוף את הצו השיפוטי בהליכי מאסר או קנס. בדיון שהתקיים בתחילת השבוע הבהיר השופט דוד מינץ כי על ניסן אסור באופן מוחלט לפעול מול המל"ל, כשהוא מטיל עליו הפקדת ערובה למילוי התחייבותו. בנוסף אסר השופט מינץ על ניסן לבצע פעולות הנחשבות טכניות כביכול, כגון מילוי טפסים עבור הפונים אליו.

יו"ר הוועדה להגנת המקצוע בלשכת עורכי הדין עו"ד גד שילר ציין כי זוהי החלטה נוספת בשורת פסקי דין והחלטות שבהם מצדדים בתי המשפט בערכאות השונות בעמדתה של הלשכה "לפיה יש לעצור את השצף המתמשך והבלתי פוסק של תופעת מסיגי גבול המקצוע, שלמרבה הצער רק הולכת ומתרחבת".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:174
קומיט וכל טופס במתנה