שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש מתנגד לפשרה בייצוגית נגד מפעילת אתר 1buy1: התובעים זכאים להשבה מלאה

חדשות

היועמ"ש מתנגד לפשרה בייצוגית נגד מפעילת אתר 1buy1: התובעים זכאים להשבה מלאה, צילום: צילום: Getty images Israel
היועמ"ש מתנגד לפשרה בייצוגית נגד מפעילת אתר 1buy1: התובעים זכאים להשבה מלאה
13/12/2012, עו"ד אנה נודל

במסגרת הפשרה בתביעה הייצוגית נגד אתר המכירות, הלקוחות שהשתתפו במכרזים ולא זכו יוכלו לקבל תלושי קנייה בסכום של 55-335 שקל. היועמ"ש: "הסדר שבגדרו המשיבה נהנית מפירות פעולתה הבלתי חוקית נוגד את האינטרס הציבורי"

היועץ המשפטי לממשלה הגיש התנגדות לפשרה שהושגה במסגרת תביעה ייצוגית נגד חברת קונקטיב גרופ, שהפעילה את אתר 1buy1 בו בוצעו מכירות במכרז. בית המשפט קבע שהפעילות שהתקיימה באתר מהווה משחק הימורים אסור. כמו כן נקבע כי החברה הפרה את תנאי התקנון בכך שאפשרה הגשה חוזרת של הצעות שנפסלו והגשת הצעות בסכומים ש"יצאו מהמשחק" וערכה משחקים שבהם זכה זוכה פיקטיבי.

על פי הסדר הפשרה, לקוחות האתר שהשתתפו במכרזים ולא זכו בהם יוכלו לקבל תלושי קנייה לוואלה שופס בסכום של 55 עד 335 שקל למימוש במשך ארבעה חודשים. התובע הייצוגי יקבל 110 אלף שקל במסגרת ההסדר ועורך דינו יהיה זכאי לשכר טרחה של 320 אלף שקל.

היועץ המשפטי לממשלה הביע את עמדתו כי חברי הקבוצה זכאים במקרה כזה להשבה מלאה של הכספים. "הסדר פשרה אשר בגדרו נהנית המשיבה מפירות פעילותה הבלתי חוקית נוגד את האינטרס הציבורי, אינו מיטיב עם חברי הקבוצה, אינו ראוי ואין לאשרו", נכתב בהודעה מטעם היועמ"ש שהוגשה לבית המשפט. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:79
קומיט וכל טופס במתנה