שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הורשעו שני שוטרי יס"מ שהכו אוהד מכבי תל אביב שלא הציג בפניהם תעודת זהות

חדשות

הורשעו שני שוטרי יס"מ שהכו אוהד מכבי תל אביב שלא הציג בפניהם תעודת זהות, צילום: צילום: yellow up
הורשעו שני שוטרי יס"מ שהכו אוהד מכבי תל אביב שלא הציג בפניהם תעודת זהות
12/12/2012, עו"ד אנה נודל

השוטרים עיכבו את האוהד והובילו אותו לחדר העצורים, שם הכו אותו בכל חלקי גופו וגרמו לו לשבר בארובת העין, שפשופים בקרקפת ופגיעות נוספות

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע את השוטרים יוסף מרדכי ודניאל סילברברג בתקיפת אוהד של קבוצת הכדורגל מכבי תל אביב במרץ 2010.

האוהד הנפגע הכין שלטים לעידוד הקבוצה, יחד עם אוהדי מכבי תל אביב נוספים. בין האוהדים לבין שוטרים שהיו במקום התפתח ויכוח על הכנסת השלטים לאצטדיון בלומפילד. שני השוטרים הנאשמים ביקשו מהמתלונן להזדהות, ולאחר שטען שאין לו תעודה מזהה השוטרים עיכבו אותו והובילו אותו לחדר העצורים, שם התבקש לשבת על כיסא ולהניח את ידיו על ברכו. לטענת הפרקליטות, מרדכי סטר בחוזקה בפניו של המתלונן, שלא נענה מיד לדרישה. התביעה ציינה כי מעוצמת המכה משקפיו ומכשיר הטלפון הנייד שלו נפלו מידיו וניזוקו.

בכתב האישום נטען כי בהמשך השוטרים הודיעו לאוהד שהוא עצור, הובילו אותו למקלחות הנמצאות בסמוך לחדר העצורים ואחד השוטרים דרש ממנו להתפשט. לטענת המתלונן, לאחר שהוא שאל לפשר הדרישה מרדכי החל לצעוק עליו והכה אותו בכל חלקי גופו בזמן שהשוטר השני החזיק אותו וכופף אותו כלפי מטה. כתוצאה מהאלימות שהופעלה נגד האוהד נגרמו לו המטומה, נפיחות ואודם סביב עין שמאל, שבר ברצפת הארובה בעין שמאל, המטומה בעפעפיים ושפשופים בקרקפת.

השוטרים כפרו במעשים שיוחסו להם וטענו שהפגיעה של האוהד בראשו נגרמה מכיוון שהוא התנגד להובלתו לחדר העצורים ובעת הניסיון להתגבר על התנגדותו הוא קיבל מכה ממשקוף דלת ונחבל.  

השופט דניאל בארי החליט להאמין לגרסת המתלונן וקבע שניתן להרשיע את השוטרים על סמך דבריו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:104
קומיט וכל טופס במתנה