שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ראש העיר לשעבר בייצוגית נגד עיריית רחובות: גובה אגרת ביוב על מי השקיית גינות

חדשות

ראש העיר לשעבר בייצוגית נגד עיריית רחובות: גובה אגרת ביוב על מי השקיית גינות, צילום: צילום: Daniel Ventura
ראש העיר לשעבר בייצוגית נגד עיריית רחובות: גובה אגרת ביוב על מי השקיית גינות
11/12/2012, עו"ד אנה נודל

ראש עיריית רחובות לשעבר יעקב סנדלר הגיש בקשה לתביעה ייצוגית בסך 10 מיליון שקל בשם בעלי הבתים הפרטיים בעיר בטענה לגביית אגרת ביוב שלא כדין עבור מים המשמשים להשקיית גינות

ראש עיריית רחובות לשעבר יעקב סנדלר הגיש לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בקשה לאישור תובענה ייצוגית על סך 10 מיליון שקל נגד עיריית רחובות. התובענה נועדה לפטור את המבקש ואת הקבוצה מתשלום אגרת ביוב בגין מים המשמשים להשקיית גינות.

סנדלר טוען באמצעות עוה"ד יוסי פורת וצביה קרגולה שהחל מאוגוסט 2010 עיריית רחובות גובה שלא כדין אגרת ביוב על המים שבהם משקים בעלי הבתים את הגינה הפרטית שלהם, אשר אינם מתנקזים למערכת הביוב. בבקשה נטען כי חוק העזר העירוני מעניק פטור מתשלום אגרת ביוב עבור מים המשמשים להשקיה.

סנדלר, המחזיק בבית פרטי ברחובות עם גינה המשתרעת על שטח של כ-250 מ"ר, טוען כי העירייה גובה ממנו אגרת ביוב עבור המיים המשמשים להשקיית גינתו חרף חובתה לפטור אותו מתשלום זה.

הקבוצה שייצוגה מבוקש בתובענה, המונה כ-30 אלף איש, היא כל מחזיקי הבתים הפרטיים המצויים בעיר רחובות, המחזיקים בגינה ואשר עיריית רחובות גבתה מהם, החל מאוגוסט 2010, אגרת ביוב בגין מים להשקיית הגינות.

לדברי עו"ד יוסי פורת, "העירייה הפרה את חובתה כלפי המבקש וכלפי תושבי רחובות לפעול בתום לב ובהגינות מוגברים. פעם אחת הופרה החובה משעה שהעירייה מחייבת את תושביה בגין אגרת ביוב, בגין מים שאינם מתנקזים למערכת הביוב (מים להשקיה). פעמים רבות נוספות הופרה החובה והעירייה יצרה מצגים שאינם אמת, משעה שמדי חודש העירייה מפרסמת באתר האינטרנט שלה כי ניתן פטור מתשלום אגרת ביוב בגין מים להשקיה, בעוד שהיא מחייבת וגובה אגרה בגינם".

בית המשפט אף מתבקש לחייב את עיריית רחובות להשיב למבקש ולקבוצה את כל הסכומים שנגבו מהם כאגרת ביוב בגין מים להשקיית גינות, החל מיום תחילת גבייתם ועד למועד הגשת התובענה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:96
קומיט וכל טופס במתנה