שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שנה וחצי מאסר לשיפוצניק שלא שילם מע"מ והוציא חשבוניות פיקטיביות

חדשות

שנה וחצי מאסר לשיפוצניק שלא שילם מע"מ והוציא חשבוניות פיקטיביות, צילום: צילום: istock
שנה וחצי מאסר לשיפוצניק שלא שילם מע"מ והוציא חשבוניות פיקטיביות
10/12/2012, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש גזר שנה וחצי מאסר על פייסל עראר העוסק בשיפוץ מבנים בעקבות אי תשלום מע"מ בסך של למעלה ממיליון שקל והוצאת חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-3.7 מיליון שקל. על בנו נגזרו 6 חודשי עבודות שירות

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר שנה וחצי מאסר על פייסל עראר מג'לג'וליה, העוסק בשיפוץ ותחזוקת מבנים, בגין עבירות על חוק מע"מ. על בנו, עאבד אל חאפז עראר, נגזרו 6 חודשי עבודות שירות.

השניים הורשעו בהוצאת חשבוניות מס בסך כולל של למעלה מ- 16 מיליון שקל ואי תשלום המס הכלול בהן במועד בסך של למעלה ממיליון שקל. כמו כן הם הורשעו בהוצאת חשבוניות פיקטיביות בסך כולל של כ-3.7 מיליון שקל. בנוסף הם הורשעו בסירוב או הימנעות למסור ידיעה, מסמך, פנקס או דוגמא שחייבים למסרם, באי ניהול פנקסי חשבוניות, ובניכוי מס תשומות מבלי שיש לגביו מסמכים במטרה להתחמק מתשלום מס בסך של 2.4 מיליון שקל.

גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון, ובית המשפט אימץ את ההסדר ברף העליון. השופטת דבורה עטר התייחסה בגזר הדין לעבירות הכלכליות: "בהלכה עקבית וברורה שנו בתי המשפט בדבר החומרה שיש לייחס לעבירות הכלכליות הפוגעות פגיעה קשה בקופה הציבורית ובדבר הצורך בהגנה על הציבור ובהרתעה על ידי השתת ענישה הולמת ומחמירה על כל הרכביה. ובעניינינו, נמצאנו למדים כי החל מהקמת העסק ובמהלך כלל שנות פעילותו ובעזות מצח, גם לאחר ההודעה הרשמית על סגירתו, שבו וביצעו הנאשמים בשיטתיות, מידי חודש בחודשו, מגוון עבירות חמורות, תוך שהינם גורעים מהקופה הציבורית סכומי עתק של מס".

בית המשפט גזר על עראר פייסל 18 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים וקנס של 80 אלף שקל. על בנו, עאבד אל חאפז עראר, נגזרו 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, 12 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים וקנס של 40 אלף שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:34
קומיט וכל טופס במתנה