שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעקבות תחקיר כלבוטק: בקשה לייצוגית נגד "אדום אדום" ותנובה בגין התעללות בבקר

חדשות

בעקבות תחקיר כלבוטק: בקשה לייצוגית נגד "אדום אדום" ותנובה בגין התעללות בבקר, צילום: תנובה
בעקבות תחקיר כלבוטק: בקשה לייצוגית נגד "אדום אדום" ותנובה בגין התעללות בבקר
09/12/2012, עו"ד אנה נודל

בתחקיר ששודר בתכנית כלבוטק נחשפה ההתעללות שעוברות החיות בבית מטבחיים של תנובה. המבקשת: תנובה מטעה את הצרכנים אשר סבורים כי השחיטה מתבצעת בהתאם לחוק ולסטנדרטים בינלאומיים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 100 מיליון שקל נגד תנובה והחברה-הבת שלה "אדום אדום, הוגשה היום (א') לבית המשפט המחוזי בירושלים. התביעה הוגשה בעקבות התחקיר בתוכנית טלוויזיה כלבוטק, שבו נחשפה ההתעללות של עובדי בית המטבחיים בבקר. התובעת, רות קוליאן, אישה חרדית בת 31, טוענת באמצעות עו"ד האני טנוס כי החברות מפרות את חוק צער בעלי חיים, את תקנות הובלת הבהמות וסטנדרטים בינלאומיים מוסמכים. בנוסף היא טוענת שאילו הרבנים המעניקים את הכשרות לתנובה היו מודעים להתעללות שעוברים בעלי החיים, "הם לבטח לא היו מעניקים את דרגת הכשרות המחמירה שהם נותנים לתנובה".

לטענת המבקשת, תנובה מטעה את הצרכנים שסבורים כי שחיטת הבקר נעשית באופן מבוקר בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים ובהתאם לחוק ולתקנות.

בתחקיר של כלבוטק נראו עובדי בית המטבחיים כשהם מתעללים באופן שיטתי בבעלי החיים. בין היתר העובדים משתמשים בשוקרים חשמליים כלפי בעלי חיים שלא מסוגלים לעמוד על רגליהם ומכים את החיות בצינורות פלסטיק, מקלות ובעיטות ברגליים. בבקשה מצוין כי "המכות מכוונות לכל חלקי הגוף של העגלים ושל הטלאים, לרבות הראש. העובדים מנחיתים מכות גם על עגלים קורסים ועל בעלי חיים שאינם יכולים להתקדם משום שהמעבר שלפניהם חסום על ידי בעלי חיים אחרים". כמו כן נטען כי "חלק מההתעללות נובע ממבנה לקוי של בית המטבחיים: הבעיות במבנה מביאות לצפיפות בלתי נסבלת באזורי ההמתנה, ולהתנגדות של בעלי-החיים לנוע במעברים, התנגדות שמגבירה את האלימות של צוות העובדים הבלתי מיומן כשלעצמו. חלק מההתעללות נובע מנהלים פסולים, מהיעדר הכשרה ומחוסר מיומנות וחוסר רגישות של כל המעורבים בטיפול בבעלי החיים"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה