שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשת עדן טבע מרקט הורשעה בהטעיית צרכנים ונקנסה ב-75 אלף שקל

חדשות

רשת עדן טבע מרקט הורשעה בהטעיית צרכנים ונקנסה ב-75 אלף שקל, צילום: צילום: Getty images Israel
רשת עדן טבע מרקט הורשעה בהטעיית צרכנים ונקנסה ב-75 אלף שקל
05/12/2012, ליאור שדמי שפיצר

החברה פרסמה באחד מסניפיה שלטים שהציעו מוצרי ויטמינים בהנחה של 25%, כאשר ההנחה התייחסה למחיר המחירון של הספק ולא למחיר הנמוך יותר שנגבה בפועל טרם המבצע

בית משפט השלום בחיפה הרשיע את רשת עדן טבע מרקט בהטעיית צרכנים והטיל עליה קנס של 75 אלף שקל. על פי כתב האישום, בחודשים מאי ויוני 2011 הוצגו בסניף עדן טבע מרקט בחוצות המפרץ שלטים שהציעו מוצרי ויטמינים במחירים "מעודכנים לאחר 25% הנחה ממחיר המחירון של החברה". זאת, בעוד שמוצרים אלה מעולם לא נמכרו על ידי החברה קודם לכן במחירי המחירון שהומלצו על ידי הספקים, ועל כן כלל לא ניתנה לצרכן הנחה בפועל מהמחיר הקודם, דבר שגרם לאשליה של מבצע ולהטעיה.

עוד נטען בכתב האישום, כי מוצרים אחרים נמכרו במבצעי הוזלה, אך אחוזי ההנחה כפי שהוצגו בפני הצרכן חושבו ממחירי המחירונים, שהרשת מעולם לא דרשה אותם בעבר עבור מוצרים אלה. הצרכן אומנם זכה להנחות במסגרת מבצעים אלו, אך באחוזים נמוכים יותר מכפי שהוצג ביחס למחירים בהם נמכרו המוצרים בפועל לפני כן.

תלונה של צרכן שהוגשה במאי 2011 למחלקת פניות הציבור במשרד התמ"ת הובילה לפתיחת חקירה פלילית מצד מפקחי מחוז חיפה והצפון בחשד לעבירות על חוק הגנת הצרכן. בעקבות החקירה הוגש בפברואר 2012 כתב אישום על ידי עו"ד רחל בורנשטיין, תובעת במחלקה המשפטית במשרד התמ"ת.

השופט ערן קוטון הטיל על רשת השיווק קנס כספי של 75 אלף שקל והתחייבות על סך 50 אלף שקל להימנע מביצוע העבירות שבהן הורשעה במשך שלוש שנים. מנכ"ל החברה חויב לחתום על התחייבות אישית של 15 אלף שקל, ומנהל הסניף שבו נעברו העבירות נקנס בסכום של 5,000 שקל.

החברה ומנהליה הורשעו בעבירות של הטעית הצרכן ובאי הודעת פרטים במבצע המהווה מכירה מיוחדת, בניגוד לחוק הגנת הצרכן. השופט קוטון אימץ את הסדר הטיעון בעניין הענישה אליו הגיעו הצדדים, "בהתחשב בנסיבות כולן – חומרת העבירות, הצורך בהדברתן, נטילת האחריות על ידי הנאשמים, תיקון המצב בהתחלת החקירה ויתר נסיבות העניין".

התובעת, עוה"ד רחל בורנשטיין, ציינה כי "על מעסיקים לדייק במסגרת פרסום המבצעים על מנת שלא להטעות את הציבור. קיימים גורמים בעלי ערנות בציבור, ובשילוב עם פעילות אכיפה יעילה, מופעלות סנקציות פליליות מרתיעות כנגד מבצעי העבירות".

לדברי הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עו"ד תמר פינקוס, "מפאת חשיבות הנושא הוצאו הנחיות ממונה לגבי אופן פרסום מבצעים, הנחות ומחירים. במהלך 2012 ביצעה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מבצעים ארציים לאכיפת ביצוע מבצעים ופרסומם בהתאם לחוק". הממונה מדגישה כי הרשות תקפיד על אכיפה דקדקנית של הוראות חוק הגנת הצרכן והנחיות הממונה ותנקוט בהליכים כנגד כל מפר הפוגע בזכויות ציבור הצרכנים בישראל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:58
קומיט וכל טופס במתנה