שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מכה ל"רשת": Castaway חויבה לחזור לנהל מו"מ עם ערוץ 10 על הישרדות

חדשות

מכה ל"רשת": Castaway חויבה לחזור לנהל מו"מ עם ערוץ 10 על הישרדות, צילום: צילום: גיא קרן
מכה ל"רשת": Castaway חויבה לחזור לנהל מו"מ עם ערוץ 10 על הישרדות
05/12/2012, אלכסנדר כץ, אייס

זכיינית ערוץ 2 רשת חתמה לפני חצי שנה על הסכם עם החברה הבריטית המחזיקה בזכויות השידור של התוכנית. ביהמ"ש המחוזי: על Castaway לנהל מו"מ בתום לב עם ערוץ 10 על הפקת העונה ה-8

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי החברה הבריטית Castaway, שפיתחה את הפורמט של הישרדות ומחזיקה בזכויות השידור של התכנית, תחזור לנהל משא ומתן עם ערוץ 10 על המשך שידור התכנית בערוץ, ובכך ביטלה את ההסכם בין Castaway לבין הזכיינית "רשת" מערוץ 2, שהרעיד את תעשיית הטלוויזיה המקומית.

בתביעה שהוגשה בחודש אוגוסט החולף לבית המשפט המחוזי, באמצעות עו"ד ברוך כצמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן, נטען כי בין Castaway לערוץ היה קיים הסכם שבמסגרתו יופקו עוד שתי עונות בערוץ 10 – עונה 7 ו-8. בפנייה לבית המשפט, טען עו"ד כצמן כי קיים סעיף אופציה בחוזה, שעל פיו עם שידור פרק הסיום של העונה ה-6 מוענק לערוץ פרק זמן של שלושה חודשים לטובת משא ומתן עם Castaway על המשך ההפקה, שרק בסיומו, אם לא ייחתם הסכם בין הצדדים, תוכל החברה הבריטית לנהל מגעים עם גופים אחרים.

Castaway טענה מאידך להפרות חוזה חוזרות ונשנות של ערוץ 10 ולאי עמידה בזמני התשלומים עבור הזכות לשדר את התכנית. ברשת עמדו מן הצד וקיוו כי ההפקה היוקרתית תעשה דרכה למסך ערוץ 2.

השופט גדעון גינת קבע כי "מקובלת עליי טענת התובעת כי ישנן ראיות לכאורה להפרת ההסכם בינה לבין נתבעת 2 (Castaway), בין היתר בכך שלא ניתנה לתובעת הזדמנות לממש את האופציה הבלעדית לניהול משא ומתן, העומדת לה לפי סעיף 9 להסכם. אני מדגיש, כי לא הובאו לפניי טענות חלופיות של המשיבות באשר לניסוחו של הסעד הזמני המבוקש, למקרה שטענותיהן לגבי עצם הזכות לסעד כזה לא תתקבלנה".

השופט גינת הורה בעקבות כך לקיים את סעיף האופציה שנחתם בין Castaway לבין ערוץ 10 ב-14 ביולי 2011. "ככל שערוץ 10 יהיה מעוניין בכך, תנהל עמו Castaway משא ומתן בתום לב בנוגע לרכישת הזכויות בפורמט לעונה נוספת. תקופת שלושת החודשים המנויה בסעיף 9 להסכם (התקופה שהוגדרה בחוזה שבמסגרתה הערוץ אמור לנהל מגעים עם Castaway –  א"כ) תימנה החל מהיום".

עוד קבע השופט גינת כי על Castaway להימנע מהתקשרות עם צד ג' כלשהו בנוגע לזכויות בפורמט במהלך תקופה זו, וכי על רשת להימנע אף היא מביצוע כל פעולה או התקשרות עם גורם רלוונטי בנוגע להפקה או שידור של הפורמט, ובכלל זה, צילום, ליהוק, ניהול משא ומתן ועריכת חוזים עם ספקים ובעלי מקצוע עריכת אודישנים, על מנת לאפשר לצדדים לנהל מו"מ ענייני בתום לב.

רשת ו-Castaway חויבו לשלם שכר טרחת עו"ד בסך 33 אלף שקל.

מרשת טרם התקבלה תגובה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:232
קומיט וכל טופס במתנה