שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המאבק במסתננים: תיקון לחוק יקשה על מהגרי עבודה להוציא כספים מהארץ

חדשות

המאבק במסתננים: תיקון לחוק יקשה על מהגרי עבודה להוציא כספים מהארץ, צילום: צילום: איה זמיר
המאבק במסתננים: תיקון לחוק יקשה על מהגרי עבודה להוציא כספים מהארץ
04/12/2012, ליאור שדמי שפיצר

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה היום תיקון להצעת חוק למניעת הסתננות, המסמיך פקיד מכס לתפוס ללא צו שופט רכוש וכספים של מסתנן היוצא מישראל שהגיעו ממקור לא ידוע. יו"ר הוועדה ח"כ אמנון כהן: יש ליידע את המסתננים על המגבלות

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ אמנון כהן אישרה היום תיקון להצעת חוק למניעת הסתננות, שנועד להקשות על מסתננים מהגרי עבודה להוציא כספים מהארץ.

הצעת החוק אושרה לקריאה שנייה ושלישית לפני כחודש וחצי. שר המשפטים הגיש בקשה לקיום דיון חוזר  בהצעת החוק ולהחמיר עם מסתנן שמבקש להוציא כספים מהארץ. הצעת החוק מבקשת למנוע ממהגרי עבודה לא חוקיים להוציא מהארץ כספים בסכום הגבוה משכר העבודה שהשיגו, וכן להגדיר עבירה על חוק זה כעבירה על חוק איסור הלבנת הון שדינה עד שנת מאסר. בכך מקווה הממשלה לצמצם את התמריץ להסתנן לארץ ולעודד מסתננים לעזוב.

בתיקון שאושר היום נקבע כי "נמצא על גופו, בבגדיו או בכליו של מסתנן היוצא מישראל רכוש, בלי שניתן לגביו אישור ממונה ביקורת הגבולות, רשאי שוטר או פקיד מכס לתפוס בלא צו שופט את הרכוש האמור, ורכוש זה יישאר בשמירת המשטרה או המכס". התיקון להצעת החוק מחמיר עם המסתנן בכך שגם אם לא ידע על המצאות הכסף ברשותו, פקיד המכס יוכל לתפוס את הכסף עד לקיומו של הליך בירור שיקבע את כשרות הכסף.

יו"ר הוועדה ח"כ אמנון כהן דרש מנציגי רשות האוכלוסין ליידע את המסתננים על המגבלה שבהוצאת הכספים והמיטלטלין מהארץ, כדי "שלא יהיה מצב שמגיע מסתנן לשדה התעופה בדרכו לביתו, וברגע האחרון תופסים לו את כספו שהושג בעבודה קשה". נציג רשות האוכלוסין עו"ד דניאל סולומון נענה לדרישת ח"כ כהן והבטיח להפיץ את המידע בקרב המסתננים וליידע אותם על המגבלות שהחוק החדש יחיל עליהם .

בדיון הקודם אמר מזכיר הממשלה עו"ד צבי האוזר כי מטרת הצעת החוק הינה להפחית את האטרקטיביות של מדינת ישראל עבור מהגרי עבודה.

ח"כ אורי מקלב אמר כי ההכבדה על המסתננים בהוצאת הכספים מישראל עלולה דווקא לגרום לכך שהם לא יעזבו את הארץ, ולכן יש לאפשר למסתנן לעזוב את הארץ עם כספו, אך לא עם כספים שהגיעו אליו ממקור לא ידוע . עוד הוסיף ח"כ מקלב כי יש לפקח על הפקידים שלא ייקחו את כספים באופן דרקוני.

הוועדה אישרה את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק תידון בקרוב במליאת הכנסת.

 

כתבות נוספות בנושא:

 

אם לא דרך גדר, אז דרך הכיס: תזכיר החוק שימנע ממסתננים להוציא כספים לחו"ל

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:82
קומיט וכל טופס במתנה