שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חברת הנדסה סינית הגישה תביעה בסך 100 מיליון שקל נגד סולל בונה ואשטרום

חדשות

חברת הנדסה סינית הגישה תביעה בסך 100 מיליון שקל נגד סולל בונה ואשטרום, צילום: צילום: Hanay
חברת הנדסה סינית הגישה תביעה בסך 100 מיליון שקל נגד סולל בונה ואשטרום
04/12/2012, עו"ד אנה נודל

החברה הממשלתית הסינית להנדסה אזרחית, שזכתה במכרזים שפרסמו סולל בונה ואשטרום לחציבת מנהרות הכרמל, טענה כי החברות הפרו את ההסכמים עמה ולא שילמו את כל הכספים המגיעים לה

תביעה בסך 100 מיליון שקל הוגשה היום (יום ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת סולל בונה וחברת אשטרום. התובעת היא החברה הסינית להנדסה אזרחית (China Civil Engineering Construction Corporation), חברה-בת של ממשלת סין אשר העסיקה כחמש מאות עובדים בפרויקט כריית מנהרות הכרמל.

התובעת זכתה בשנת 2004 בשני מכרזים בינלאומיים לשכירת קבלן משנה לצורך חציבת וייצוב מנהרות הכרמל. את המכרזים פרסמו בצוותא הנתבעות, חברת סולל בונה וחברת אשטרום הנדסה ובנין. בעקבות זכייתה של החברה הסינית במכרזים נכרתו בין החברה הסינית לנתבעות שני הסכמים לביצוע עבודות קבלניות, אחד לכל מנהרה.

לטענת החברה הסינית, באמצעות עורכי הדין צבי אגמון, דעואל פלאי והדס פורת-רואש ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות', סולל בונה ואשטרום הפרו באופן שיטתי את ההסכמים הקבלניים שנחתמו בין הצדדים. החברה מבקשת לקבל כספים המגיעים לה על פי הסכם מיוחד נוסף, שלפיו היא זכאית לתוספת תשלום בגין חיסכון ניכר בעלות ביצוע העבודות.

בנוסף טוענת התובעת לבונוס עבור סיום העבודות מוקדם מלוח הזמנים שנקבע. לטענתה, היא סיימה לחצוב את המנהרות במעמקי הר הכרמל ולדאוג ליציבותן לקראת שלב הפיתוח והבנייה של המנהרות ביולי 2009, מוקדם בחצי שנה מהזמן אשר הוקצב לה. החברה הסינית טוענת כמו כן שסולל בונה ואשטרום קיזזו כספים שלא כדין מהתשלומים לה.

במהלך השנה האחרונה ניהלו הצדדים משא ומתן ממושך בניסיון להגיע להבנות, ועוד בטרם הגשת התביעה פנו להליך גישור בפני השופט בדימוס יהונתן עדיאל, אשר לא צלח בסופו של דבר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:200
קומיט וכל טופס במתנה