שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ענת קם דרשה מקשת לבטל את שידור הריאיון עם אורי בלאו עד להחלטה בערעור

חדשות

ענת קם דרשה מקשת לבטל את שידור הריאיון עם אורי בלאו עד להחלטה בערעור, צילום: ענת קם
ענת קם דרשה מקשת לבטל את שידור הריאיון עם אורי בלאו עד להחלטה בערעור
04/12/2012, אלכסנדר כץ, אייס

עו"ד אילן בומבך המייצג את קם פנה לפרקליטי קשת ודרש לדחות את הריאיון ששודר אתמול בתוכנית עובדה: "שידור הריאיון כאשר הערעור הפלילי תלוי ועומד מהווה רמיסה גסה של סעיף 71(א) לחוק בתי המשפט"

העיתונאית לשעבר ענת קם, המרצה עונש מאסר של 4.5 שנים לאחר שהורשעה בגניבת 2,000 מסמכים במהלך שירותה הצבאי, דרשה מהפקת התוכנית "עובדה" של קשת לדחות את שידור הריאיון עם עיתונאי הארץ אורי בלאו, ששודר אתמול בערב (יום ב'). פרקליטה של קם, עו"ד אילן בומבך, דרש כי הריאיון לא ישודר עד לסיום הדיון בערעורה של קם בבית המשפט המחוזי, שכן השידור יפגע בהליך המשפטי התקין כלפי מרשתו.

בית המשפט המחוזי גזר על קם לפני יותר משנה 54 חודשי מאסר בפועל, בגין הרשעתה בשתי עבירות של ריגול – החזקת מידע סודי ומסירתו ללא היתר. קם הורשעה בגניבת כ-2,000 מסמכים, בהם מאות מסמכים סודיים, במסגרת שירותה הצבאי בלשכת אלוף פיקוד מרכז לשעבר יאיר נווה. בספטמבר 2008, לאחר שהציעה את המסמכים ליוסי יהושוע, הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות, שסירב לקבלם, הכירה קם את בלאו, ובעקבות כך העבירו לו כ-1,500 מסמכים. בלאו עשה שימוש בחלק מהמסמכים לטובת תחקיר על פעילות חיסולים ממוקדים ביהודה ושומרון.

במשך תקופה ארוכה התנהלו מגעים בין בלאו לבין רשויות הביטחון לגבי החזרת המסמכים, שעל פי השב"כ, היו בעלי פוטנציאל ביטחוני נפיץ. על פי הסכם שגובש עם בלאו, הובטחה לו חסינות מפני העמדה לדין בתמורה למסירת המסמכים, אולם הוא העביר רק 50 מסמכים מתוך אלפי המסמכים שנמסרו לו על ידי קם.

בחודש דצמבר 2009 נעצרה קם על ידי השב"כ, בעת שעבדה ככתבת מדיה בוואלה ברנז'ה. בשב"כ הבינו כי בידי בלאו מסמכים רבים נוספים, רק לאחר שכבר נחתם עמו הסכם ואף שולם לו עבור מחשב חדש במקומו של זה שמסר לידי שירותי הביטחון. בעקבות כך הוזמן בלאו לחקירה, אולם בלאו, שהיה בחופשה בתאילנד והעריך כי ייעצר אם יחזור ארצה, בחר לנסוע ללונדון. פרקליטו של בלאו החזיר חלק מהמסמכים בזמן שהותו של בלאו בחו"ל, אך לא את כולם.

בעקבות כך נחתם הסכם נוסף עם בלאו, שבו הוא התחייב להחזיר את כל המסמכים, אולם הפעם לא כלל ההסכם התחייבות לא להעמידו לדין. בהמשך נחתמה עם בלאו עסקת טיעון במסגרתה הוא נידון ל-4 חודשי מאסר על תנאי.

עו"ד בומבך טען במכתבו אתמול לעורכי הדין מיבי מוזר וטל ליבליך ממשרד ליבליך-מוזר כי "שידור הראיון עם בלאו היום בערב, כאשר הערעור הפלילי עדיין תלוי ועומד וטרם הוכרע, מהווה עבירה על הוראת סעיף 71(א) לחוק בתי המשפט". לדברי עו"ד בומבך, "בימים אלה מבקש בלאו לטהר את שמו ואת המוניטין שייתכן שיצא לו בעבר. בלאו מבקש להציג את עצמו כמי שפעל בחירוף נפש לטובתה של מרשתי, ו'עשה הכל' על מנת להגן על המקור שלו. האמת העובדתית שונה בתכלית, ובלאו יודע זאת".

בין היתר תמה עו"ד בומבך האם בראיון יצוין כי בלאו התחמק ממתן דין כששהה שנה וחצי בלונדון, בעוד שקם ישבה במעצר בית, והאם יצוין כי כעת ממשיך בלאו בעבודתו כאשר קם יושבת בכלא. "שידור הריאיון הבלעדי נעשה בראיה מראש של השפעת הריאיון על תוצאותיו של הערעור התלוי ועומד, כאפשרות קרובה לוודאי. לפיכך, מדובר בהסתכנות מודעת של עורכי התכנית 'עובדה' וקברניטיה, כלפי מרשתי וכלפי העובדה כי מעשה זה מהווה רמיסה גסה של סעיף 71(א)... בנסיבות אלה דורשת מרשתי כי שידור הריאיון עם בלאו יתבצע רק לאחר פרסום פסק הדין של בית המשפט העליון בעניינה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:143
קומיט וכל טופס במתנה