שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש הטיל קנס של 48 אלף שקל על טיב טעם בגין הפקעת מחיר חלב בפיקוח

חדשות

ביהמ"ש הטיל קנס של 48 אלף שקל על טיב טעם בגין הפקעת מחיר חלב בפיקוח, צילום: צילום: mattes
ביהמ"ש הטיל קנס של 48 אלף שקל על טיב טעם בגין הפקעת מחיר חלב בפיקוח
04/12/2012, עו"ד אנה נודל

במשך חמישה חודשים מכרה טיב טעם בכל סניפי הרשת חלב טרה במחיר הגבוה ב-21 אגורות מהמחיר המרבי לפי החוק. תלונה של צרכן הובילה לחקירה של משרד התמ"ת ולכתב אישום נגד רשת השיווק

בית משפט השלום בתל אביב הטיל על רשת טיב טעם קנס של 48 אלף שקל בשל מכירת חלב שבפיקוח במחיר גבוה מהמותר. לצד הקנס, הטיל בית המשפט על הרשת התחייבות בסך של 50 אלף שקל להימנע מעבירה דומה במשך שלוש שנים. על מנהל קטגורית מוצרי חלב בטיב טעם הוטל קנס פלילי בסך 2,000 שקל והתחייבות בסך 3,000 שקל להימנע מביצוע עבירה דומה למשך שלוש שנים.

בית המשפט הרשיע את טיב טעם במכירה של למעלה מ-38 אלף יחידות של חלב טרי בקרטון של טרה במחיר של 6.16 שקלים ליחידה, כאשר המחיר המרבי עמד על 5.95 שקלים.

חקירת רשת השיווק החלה בעקבות תלונת צרכן על הפקעת מחירים ברשת. בעקבות התלונה, ערכו מפקחי מחוז תל אביב והמרכז ביקורת ובדיקת מחירים במקום התלונה של האזרח. הביקורת הובילה לפתיחת חקירה בחשד להפקעת מחירים שחשפה כי גם בסניפים נוספים של הרשת התבצעה העלאה זהה של 21 אגורות במחיר החלב בפיקוח, במשך חמישה חודשים לכל הפחות.

חקירת מפקחי התמ"ת במחוז תל אביב והמרכז הובילה להגשת כתב אישום שהגישה עו"ד טלי קינן, תובעת במחלקה המשפטית במשרד התמ"ת.

לטענת טיב טעם, העבירות בוצעו מתוך טעות. השופט שמאי בקר הדגיש בפסק דינו את האינטרס הציבורי בשמירה על מכירת מוצרי יסוד מפוקחים במחירם החוקי, לנוכח מאות אלפי המפגינים שהפגינו בקיץ האחרון בנושא יוקר המחייה.

לדברי עו"ד טלי קינן, "המחוקק קבע מחירים מרביים למוצרי היסוד על מנת לספק הגנה לשכבות החלשות בפרט ולכל הצרכנים בכלל. בעלי עסקים צריכים להיזהר לא רק מביקורות פתע של התמ"ת בחנויות אלא גם מצרכנים ערניים, וזאת במיוחד בימים אלה של עליה בעלויות יוקר המחייה והתחזקות המודעות בקרב הצרכנים לזכויותיהם, ולהקפיד להימנע מביצוע חריגות כלפי מעלה מהמחיר המרבי שנקבע בחוק, כדי להימנע מכתבי אישום וגזרי דין מחמירים בעתיד".

מנהלת מחוז תל אביב והמרכז במשרד התמ"ת ציפי שינקמן ציינה כי מחוז ת"א והמרכז במשרד התמ"ת ימשיך בהעמקת האכיפה בכל חוקי הצרכנות לרבות חריגה מהמחירים המרביים אשר נקבעו למוצרי הייסוד. "הדבר הינו צורם ביותר כאשר מדובר בעסקים גדולים לרבות רשתות מזון אשר חורגים מן החוק ומשרד התמ"ת יחמיר עם מפרי החוק".

 

(ת"פ 51957-06-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:10
קומיט וכל טופס במתנה