שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש במקסיקו חייב את יאהו! בפיצוי של 2.7 מיליארד דולר בגין הפרת חוזה

חדשות

ביהמ"ש במקסיקו חייב את יאהו! בפיצוי של 2.7 מיליארד דולר בגין הפרת חוזה, צילום: צילום: istock
ביהמ"ש במקסיקו חייב את יאהו! בפיצוי של 2.7 מיליארד דולר בגין הפרת חוזה
02/12/2012, עו"ד אנה נודל

הפיצוי השערורייתי ישולם לשתי חברות ייעוץ שטענו כי יאהו! הסתלקה באופן חד צדדי ממיזם משותף, שנועד להגדיל את נתח השוק שלה על ידי הדפסת מדריכי טלפונים עסקים במקסיקו. יאהו!: מדובר בתביעה חסרת שחר

בית המשפט במקסיקו חייב את ענקית החיפוש יאהו! בתשלום פיצוי של בסך 2.7 מיליארד דולר לשתי חברות ייעוץ במקסיקו, בגין הפרת חוזה עמן.

החברות וורלדוויס דיירקשנז ואיידיס אינטראקטיב חתמו עם יאהו! בשנת 2003 על הסכם שנועד לשפר את שירותי החיפוש של יאהו! באמצעות הדפסת מדריכי טלפונים עסקיים במקסיקו. המיזם נועד להגדיל את נתח השוק של יאהו! בתחום החיפוש.

בשנה הראשונה לפעילות המיזם הודפסו 800 אלף עותקים של ספר הטלפונים. שנה לאחר מכן התפוצה גדלה ל-1.7 מיליון עותקים. הפרויקט לא הצליח להניב רווחים, ולטענת החברות המקסיקניות, יאהו! הפסיקה את ההתקשרות באופן חד-צדדי.

בתגובת יאהו! לפסק הדין שפורסמה באתר החברה נכתב שמדובר בתביעה "חסרת שחר" ושהחברה תערער על פסק הדין.

סכום התביעה שערורייתי ביחס להיקף העסקה. מדובר בסכום הגבוה פי שלושה מהכנסות החברה ברבעון האחרון, ולפי ההערכה של בלומברג, שוויה של חברת יאהו! עומד על כ-22 מיליארד דולר. לפי הבדיקה של העיתון פורבס, כל שוק מדריכי הטלפונים המודפסים במקסיקו שווה הרבה פחות מסכום התביעה. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:233
קומיט וכל טופס במתנה